این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
مطالعات روانشناسی تربیتی
، جلد ۱۰، شماره ۱۷، صفحات ۱۲۷-۱۴۵
عنوان فارسی
رابطه باورهای ضمنی هوشی با تعللورزی دانشجویان و نقش میانجی خودتنظیمی یادگیری
چکیده فارسی مقاله
Abstract Procrastination in academic community is more common, and can lead to stress and mental illness. Experimental and theoretical foundations of procrastination are less than another psychological constructs. With respect to importance of this subject the aim of this study was to determine the relationship between implicit beliefs of intelligence and Procrastination with mediating self-regulation of learning in graduate students of Tabriz University. The method is based on the table of Morgan sample size. 302 students were selected as a sample size and completed the procrastination. Path analysis with AMOS software was used to analyze the data. The results showed that 0.11of procrastination was predicted by variables in model.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Relation of Implicit Beliefs of Intelligence with Procrastination by Mediating Self-regulation of Learning
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract Procrastination in academic community is more common, and can lead to stress and mental illness. Experimental and theoretical foundations of procrastination are less than another psychological constructs. With respect to importance of this subject the aim of this study was to determine the relationship between implicit beliefs of intelligence and Procrastination with mediating self-regulation of learning in graduate students of Tabriz University. The method is based on the table of Morgan sample size. 302 students were selected as a sample size and completed the procrastination. Path analysis with AMOS software was used to analyze the data. The results showed that 0.11of procrastination was predicted by variables in model.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
آیت اله فتحی |
دانشجوی دکترا
رحیم بدری گرگری | badri gargari
استادیار دانشگاه تبریز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تبریز (Tabriz university)
منصور بیرامی |
دانشیار دانشگاه تبریز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تبریز (Tabriz university)
نشانی اینترنتی
http://jeps.usb.ac.ir/article_1451_617bf71586c984016ce88fc18b91ad99.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1162/article-1162-216672.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات