این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مطالعات روانشناسی تربیتی، جلد ۹، شماره ۱۶، صفحات ۱۸-۳۶

عنوان فارسی نقش کیفیت تدریس اساتید و مؤلفه‌های آن در توسعه تفکر انتقادی دانشجویان: فرصت‌ها و چالش‌های برنامه درسی در آموزش عالی
چکیده فارسی مقاله Since critical thinking is one of the main goals of university education system and quality is one of the main attributes of educational systems, identifying quality factors effecting critical thinking of students is necessary. So the purpose of present study is to investigate the role of teaching quality and its 4 components-including Lesson plans, teaching performance, teaching and assessing interpersonal relationships- in critical thinking of students. This paper is a correlation survey. Findings showed 1- There is a significant relation between teaching quality and students'' critical thinking (p
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تفکر انتقادی، کیفیت تدریس، برنامه درسی، آموزش عالی،

عنوان انگلیسی The Role of Teaching Quality and its Components on Developing Critical Thinking in Students: Opportunities and Challenges of Curriculum in Higher Education
چکیده انگلیسی مقاله Since critical thinking is one of the main goals of university education system and quality is one of the main attributes of educational systems, identifying quality factors effecting critical thinking of students is necessary. So the purpose of present study is to investigate the role of teaching quality and its 4 components-including Lesson plans, teaching performance, teaching and assessing interpersonal relationships- in critical thinking of students. This paper is a correlation survey. Findings showed 1- There is a significant relation between teaching quality and students'' critical thinking (p
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حمیده پاکمهر |


حسین جعفری ثانی | jafari sani


محمود سعیدی رضوانی | saeedi rezvani


حسین کارشکی |



نشانی اینترنتی http://jeps.usb.ac.ir/article_1037_30d05c0e392d89ccaf244fc186ed4601.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1162/article-1162-216674.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات