این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
مطالعات روانشناسی تربیتی
، جلد ۹، شماره ۱۶، صفحات ۱۳۲-۱۴۸
عنوان فارسی
پیشبینی خلاقیت دانشآموزان با توجه به متغیرهای حمایت خودمختاری ادراک شده، ساختار ادراک شده و جنسیت
چکیده فارسی مقاله
Abstract The aim of this research is to study the relationship between Percieved Autonomy supportive ,Percieved Structure and Gender with creativity.A sample of 500 (girl & boy)third grade higher school students in Zahedan were selected,by Cluster multi – level sampling.The Torrance tests of creative thinking(TTCT,1992) (verbal form A & B) and Teacher as a social context questonnair (TASC)(Belmont & others,1991)were administrated on all subjects.The questionnairs validity and reliability were satisfied with methods:Convergent validity,Equivalence reliability,Cronbach`s Alpha, Test- retest,and Confirmatory factor analysis.The results of multiple regression shows positive and significant relationship between Percieved Autonomy supportive ,Percieved Structure and Gender with creativity.Also results shows girl’s creativity is higher from boy’s creativity. Keywords: Creativity,Dimention of teaching style, Autonomy support
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Prediction of Creativity in Students with Percieved Autonomy Supportive, Percieved Structure and Gender
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract The aim of this research is to study the relationship between Percieved Autonomy supportive ,Percieved Structure and Gender with creativity.A sample of 500 (girl & boy)third grade higher school students in Zahedan were selected,by Cluster multi – level sampling.The Torrance tests of creative thinking(TTCT,1992) (verbal form A & B) and Teacher as a social context questonnair (TASC)(Belmont & others,1991)were administrated on all subjects.The questionnairs validity and reliability were satisfied with methods:Convergent validity,Equivalence reliability,Cronbach`s Alpha, Test- retest,and Confirmatory factor analysis.The results of multiple regression shows positive and significant relationship between Percieved Autonomy supportive ,Percieved Structure and Gender with creativity.Also results shows girl’s creativity is higher from boy’s creativity. Keywords: Creativity,Dimention of teaching style, Autonomy support
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
افسانه مرزیه |
جواد اژه ای |
الهه حجازی |
سید محمود قاضی طباطبایی | seyed mahmoud ghazi tabatabaei
نشانی اینترنتی
http://jeps.usb.ac.ir/article_1042_5a0d04ca11fec601e65bf44f78a02a02.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1162/article-1162-216679.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات