این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
مطالعات روانشناسی تربیتی
، جلد ۵، شماره ۸، صفحات ۷۳-۸۸
عنوان فارسی
عوامل اخلاقی و ارزشی مرتبط با عملکرد تحصیلی دانشجویان
چکیده فارسی مقاله
این پژوهش با هدف بررسی نقش اخلاق تحصیلی، رفتار مدنی ـ تحصیلی، عدالت آموزشی و تعهد و فریبکاری در عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه به مرحله اجرا درآمد. برای دستیابی به هدف پژوهش 292 دانشجوی شاغل به تحصیل در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه آزاد خوراسگان اصفهان جهت پاسخگویی به پرسشنامههای پژوهش به شیوه تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه عدالت آموزشی و پرسشنامه اخلاق تحصیلی، پرسشنامه رفتار مدنی - تحصیلی و تعهد تحصیلی بوده است. عملکرد تحصیلی دانشجویان نیز براساس میانگین معدل چهار ترم آخر دانشجویان مورد اندازهگیری قرار گرفت. شواهد حاصله حاکی از آن بود که عملکرد تحصیلی دانشجویان با اخلاق تحصیلی، پایبندی به قواعد و فریبکاری دارای رابطه معنادار است. تحلیل رگرسیون نیز نشان داد که از بین کلیه متغیرهای پیشبین، فقط فریبکاری قادر به پیشبینی عملکرد تحصیلی دانشجویان است. دانشجویانی که برای دریافت نمره قبولی به رفتارهای فریبکارانه تکیه میکنند، در مجموع از عملکرد و نتیجه تحصیلی ضعیفتری نسبت به دیگر دانشجویان برخوردار بودند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عملکرد تحصیلی دانشجویان، عدالت آموزشی، اخلاق تحصیلی، رفتارهای فریبکارانه، تعهد تحصیلی،
عنوان انگلیسی
عوامل اخلاقی و ارزشی مرتبط با عملکرد تحصیلی دانشجویان
چکیده انگلیسی مقاله
این پژوهش با هدف بررسی نقش اخلاق تحصیلی، رفتار مدنی ـ تحصیلی، عدالت آموزشی و تعهد و فریبکاری در عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه به مرحلة اجرا درآمد. برای دستیابی به هدف پژوهش 292 دانشجوی شاغل به تحصیل در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه آزاد خوراسگان اصفهان جهت پاسخگویی به پرسشنامههای پژوهش به شیوة تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه عدالت آموزشی و پرسشنامه اخلاق تحصیلی، پرسشنامه رفتار مدنی - تحصیلی و تعهد تحصیلی بوده است. عملکرد تحصیلی دانشجویان نیز براساس میانگین معدل چهار ترم آخر دانشجویان مورد اندازهگیری قرار گرفت. شواهد حاصله حاکی از آن بود که عملکرد تحصیلی دانشجویان با اخلاق تحصیلی، پایبندی به قواعد و فریبکاری دارای رابطه معنادار است. تحلیل رگرسیون نیز نشان داد که از بین کلیة متغیرهای پیشبین، فقط فریبکاری قادر به پیشبینی عملکرد تحصیلی دانشجویان است. دانشجویانی که برای دریافت نمرة قبولی به رفتارهای فریبکارانه تکیه میکنند، در مجموع از عملکرد و نتیجه تحصیلی ضعیفتری نسبت به دیگر دانشجویان برخوردار بودند.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
عملکرد تحصیلی دانشجویان, عدالت آموزشی, اخلاق تحصیلی, رفتارهای فریبکارانه, تعهد تحصیلی
نویسندگان مقاله
محسن گل پرور |
سروره خاکسار | سروره
نشانی اینترنتی
http://jeps.usb.ac.ir/article_747_bfa0a915c7f5c6b1c7bfea63814a6437.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1162/article-1162-216731.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات