این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
مطالعات روانشناسی تربیتی
، جلد ۴، شماره ۶، صفحات ۸۵-۱۰۲
عنوان فارسی
تحلیل رویکرد عدم تمرکز در نظام آموزشی ایران مبتنی بر منابع انسانی
چکیده فارسی مقاله
با توجه به این که یکی از چالش های کنونی نظام آموزشی ایران، تصمیم گیری در رابطه با ادامه یافتن ساختار متمرکز یا تغییر آن به سمت غیر متمرکزمی باشد؛ هدف این مقاله شناسائی ابعاد، سطوح، شرایط و پیچیدگی¬های ساختار عدم تمرکز و بررسی امکان تحقق آن بر مبنای تحلیل وضعیت موجود منابع انسانی نظام آموزشی ایران است. این بررسی با روش تحلیلی انجام گرفته است. نتایج این مطالعه نشان داد که در زمان حاضر با توجه به شرائط منابع انسانی در نظام آموزشی از بعد تخصص و مهارت و آمادگی های اولیه، واگذاری اختیارات تصمیم گیری و برنامه ریزی به طور کامل، به ویژه در حیطه برنامه های آموزشی و درسی، راهکار مناسبی در جهت پاسخگوئی به نیاز های موجود نخواهد بود. چنین امری لازم است به صورت تدریجی و به ترتیب از مراحل بالاتر، نظام آموزشی آغاز گردد و از استان¬های آغاز شود که در این رابطه از آمادگی بیشتری برخوردارند. همچنین از دوره¬های تحصیلی همچون آموزش عالی و متوسطه که از آمادگی بیشتری برخوردار هستند انتقال قدرت صورت گیرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
نظام متمرکز، نظام غیر متمرکز، برنامه ریزی آموزشی و درسی، منابع انسانی، نظام آموزشی ایران،
عنوان انگلیسی
تحلیل رویکرد عدم تمرکز در نظام آموزشی ایران مبتنی بر منابع انسانی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نظام متمرکز,نظام غیر متمرکز,برنامه ریزی آموزشی و درسی,منابع انسانی,نظام آموزشی ایران
نویسندگان مقاله
محبوبه عارفی |
نشانی اینترنتی
http://jeps.usb.ac.ir/article_761_fd657bef3ca6d049d6d86d2ef1b80296.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1162/article-1162-216745.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات