این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مطالعات روانشناسی تربیتی، جلد ۳، شماره ۵، صفحات ۱-۱۴

عنوان فارسی بررسی رابطه بین کارکرد ارزشیابی و جو یادگیری
چکیده فارسی مقاله هدف از این پژوهش بررسی ارتباط بین ارزشیابی های کلاسی و جو یادگیری در کلاسهای درس دوره راهنمایی نواحی پنجگانه ی شهر اصفهان بوده است. جامعه‎ی آماری این پژوهش کلیه ی معلمان مدارس دوره ی راهنمایی شهر اصفهان بوده است. حجم نمونه 30 نفر بوده است که به روش نمونه‎گیری طبقه ای تصادفی متناسب با حجم و با توجه به متغیر جنسیت و ناحیه محل خدمت انتخاب گردیده اند. روش پژوهش همبستگی است و داده ها به وسیله دو چک لیست و با مشاهده‎ی رفتار معلمان در کلاس‎های درس در طول یکسال تحصیلی به دست آمده است. نتایج این پژوهش نشان داد که معلمان دوره ی راهنمایی شهر اصفهان کارکرد ارزشیابی را پایین تر از حد متوسط (84/2= ) و فرآیند یاددهی- یادگیری را بیشتر از حد متوسط (33/3= ) ایجاد نموده اند. بین ارزشیابیهای مستمر کلاسی وجو یادگیری رابطه ی مثبت و معنی داری وجود داشته است. ضریب همبستگی 554/0 و ضریب تعیین 307/0 بوده است. به عبارت دیگر¬30¬ درصد جو یادگیری کلاس درس را¬ می توان بوسیله ارزشیابی تبیین نمود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مدیریت کلاس، جو یادگیری، ارزشیابی کلاسی، ارزشیابی مستمر،

عنوان انگلیسی بررسی رابطه بین کارکرد ارزشیابی و جو یادگیری
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله مدیریت کلاس,جو یادگیری,ارزشیابی کلاسی,ارزشیابی مستمر

نویسندگان مقاله سعید رجایی پور |


تقی آقاحسینی |


ابولقاسم فرهنگ |



نشانی اینترنتی http://jeps.usb.ac.ir/article_763_34842d28b85dfa317282f29db34e4982.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1162/article-1162-216747.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات