این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مطالعات روانشناسی تربیتی، جلد ۳، شماره ۴، صفحات ۱۵-۳۰

عنوان فارسی بررسی تحول مفهوم فضای اقلیدسی در دانش آموزان ناشنوا و شنوا
چکیده فارسی مقاله هدف پژوهش حاضر بررسی تحول مفهوم فضای اقلیدسی در دانش آموزان ناشنوا در مقایسه با دانش آموزان شنوا می باشد. در این تحقیق مجموعاً 100 نفر (50 نفر دانش آموز ناشنوا – 50 نفر دانش آموز شنوا) مورد آزمایش قرار گرفت. نمونه مورد آزمایش شامل 2 گروه از دانش آموزان ناشنوا (25 پس و 25 دختر) و 2 گروه از دانش آموزان شنوا (25 پسر و 25 دختر) می باشد. در این پژوهش از آزمون تجسم سطح افقی استفاده شد. برای تحلیل داده ها از آزمونهای کروسکال – والیس و لامان ویتنی استفاده گردید. نتایج نشان داده بین ناشنوایان و شنوایان در تحول مفهوم فضای اقلیدسی تفاوت معنی داری وجود ندارد. یافته دیگر پژوهش حاضر، مبین آن است که بین دختران و پسران ناشنوا در تحول مفهوم فضای تفاوت معنی داری وجود دارد و عملکرد دختران ناشنوا از پسران ناشنوا ضعیف تر است. همچنین هیچ یک از چهار گروه به مفهوم اقلیدسی دست نیافته اند و در مقایسه با معیارهای جهانی تأخیر قابل ملاحظه ای در آزمودنی ها دیده می شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله فضای اقلیدسی، شنوا و ناشنوا، تجسم سطح افقی آب، تحول شناختی،

عنوان انگلیسی بررسی تحول مفهوم فضای اقلیدسی در دانش آموزان ناشنوا و شنوا
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله فضای اقلیدسی,شنوا و ناشنوا,تجسم سطح افقی آب,تحول شناختی

نویسندگان مقاله پری رخ دادستان | pari رخ


عزت الله احمدی |



نشانی اینترنتی http://jeps.usb.ac.ir/article_772_bd74f41fdd135e908f29f1260d1c43ea.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1162/article-1162-216756.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات