این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مطالعات روانشناسی تربیتی، جلد ۱، شماره ۱، صفحات ۱۱۷-۱۳۳

عنوان فارسی بررسی مقایسه ای تحول ادراک خود در دو بعد فعل‌پذیر و فاعل درکودکان و نوجوانان دختر و پسر
چکیده فارسی مقاله تحقیق حاضر تحت عنوان بررسی تحولی ادراک خود در کودکان ونوجوانان در شهرستان بیرجند بر روی کودکان دختر و پسر 5/9 – 5/10 ساله و نوجوانان دختر و پسر 5/16 – 5/17 ساله انجام شد. ابزار اندازه‌گیری مصاحبه به روش پیشنهادی دیمون و هارت بود. 50 کودک دختر و پسر و 50 نوجوان دختر و پسر نمونه این تحقیق را تشکیل می‌دادند. چگونگی روند تحول ادراک خود از کودکی به نوجوانی و نقش جنسیت در ادراک خود مورد بررسی قرار گرفت. پس از انجام مصاحبه‌‌ها و کدگذاری آنها، نتایج استخراج شده نشان دهنده این بودند که نوجوانان دختر در بیان خود کاملاً بر مسائل اجتماعی تأکید داشتند و جو اجتماعی برای آنها از جایگاه خاصی برخوردار بود. دختران از نظر کاربرد طرحواره‌های ادراک خود تحول یافتگی بیشتری را نشان دادند. استدلال هایی که کودکان و نوجوانان برای بیان ادراک خود به کار بردند نشان داد که کودکان بیشتر بر طرحواره‌های فیزیکی و فعال و نوجوانان بر طرحواره‌های اجتماعی وروانی تأکید داشتند. نقش جنسیت در تحول ادراک خود بین کودکان و نوجوانان به وضوح مشخص نیست، ولی با رشد یافتن کودکان تفاوتهای جنسیتی در ادراک خود کمتر نمود پیدا می‌کنند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ادراک خود، طرحواره، بعد فعل پذیر (فیزیکی، فعال، اجتماعی، روانی)بعد فاعل (تداوم، بررسی مقایسه ای تحول ادراک خود،

عنوان انگلیسی بررسی مقایسه ای تحول ادراک خود در دو بعد فعل‌پذیر و فاعل درکودکان و نوجوانان دختر و پسر
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله ادراک خود,طرحواره,بعد فعل پذیر (فیزیکی,فعال,اجتماعی,روانی)بعد فاعل (تداوم,بررسی مقایسه ای تحول ادراک خود

نویسندگان مقاله محسن خورشیدزاده |



نشانی اینترنتی http://jeps.usb.ac.ir/article_828_1488d039a40ef9f73372e713aa5fa5d9.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1162/article-1162-216786.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات