این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
تحقیقات اقتصادی
، جلد ۵۴، شماره ۴، صفحات ۸۴۷-۸۷۳
عنوان فارسی
ورود به بازار کالاها و خدمات مکمل در یک کشور خارجی با وجود اثرات شبکه
چکیده فارسی مقاله
ورود به بازار کالاهای مکمل علاوه بر افزایش سود تولیدکنندگان، مطلوبیت مصرفکنندگان را هم افزایش میدهد. همچنین وجود اثرات شبکه در این بازارها عاملی تأثیرگذار برای ورود تولیدکنندگان و انگیزه مصرفکنندگان جهت استفاده بیشتر از این نوع کالاها میباشد. پژوهش حاضر یک مطالعه تئوریک است که به کمک نظریه بازی سه مرحلهای مدلی برای چگونگی ورود به بازار خارجی کالاهای مکمل با در نظر گرفتن اثرات شبکهای این کالاها در بازار خارجی طراحی، حل و تحلیل شده است. در مرحله اول بنگاه واردشونده استراتژی ورود را انتخاب میکند، در مرحله دوم بنگاهها با تشکیل تابع سود، قیمتها را تعیین کرده و در مرحله سوم، مصرفکنندگان با مشاهده همه قیمتها تصمیم میگیرند چه کالایی را خریداری کنند. نتایج نشان میدهند درصورتیکه هزینههای ثابت ورود کمتر از هزینههای ثابت صادرات، درجه مکملی کالاهای بنگاه بیشتر از هزینههای متغیر صادراتی و اثر شبکه بالا باشد، این بنگاه میتواند ورود آسانتری به بازار خارجی داشته و با جذب اکثریت مصرفکنندگان بازار خارجی، سود خود را حداکثر کند. همچنین بنگاه واردشونده میتواند با اجرای فروضی که در قضایای این پژوهش بیان شدهاند، استراتژی که قصد ورود به بازار کالای مکمل را دارد، با اجرای فروضی مشخص میگاه محلی در آن بازار سهیم میورود مستقیم را انتخاب کرده و با در نظر گرفتن اثرات شبکه و درجه مکملی قوی برای کالاهای خود، بازار خارجی را تسخیر کند. طبقهبندی JEL: P33, F1, C7, L1, D4
کلیدواژههای فارسی مقاله
کالاهای مکمل، بنگاه، بازار، اثرات شبکه، نظریه بازی،
عنوان انگلیسی
Entry into the Complementary Good and Service Markets in a Foreign Country, with Network Effects
چکیده انگلیسی مقاله
In this study, we examine entry into complementary good and service markets in a foreign country with network effects. We used a three-stage game theory model which in the first step, the entrant chooses the entry strategy, in the second stage, firms determine the prices by forming a profit function and in the third period, consumers decide which goods to consume. The results show that entry occurs and entrant attract a majority of consumers, if the fixed costs of direct entry are lower than the export fixed costs, the complementary degree is higher than the export variable costs and the network effects are large enough. The entrant can also choose the direct entry strategy by implementing the assumptions which expressed in propositions and captures the foreign market by considering the network effects and large complementary degree. JEL Classification: D4, L1, C7, F1, P33
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
معصومه پاشا زانوسی |
دانشجوی دکتری اقتصاد، دانشگاه ارومیه، ایران
کیومرث شهبازی |
استاد گروه اقتصاد، دانشکده اقتصاد، دانشگاه ارومیه، ایران
نشانی اینترنتی
https://jte.ut.ac.ir/article_74170_1a826bb79f0dba2f09e72ef791776d08.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/689/article-689-2179803.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات