این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
صنعت لاستیک
، جلد ۲۳، شماره ۹۴، صفحات ۳-۱۴
عنوان فارسی
ارزیابی مقدار حفظ فشار باد تایر
چکیده فارسی مقاله
تنظیم مناسب فشار باد تایر و حفظ آن یکی از عاملهای مهم تأثیرگذار بر عملکرد تایر و مصرف بهینهی سوخت خودروست. تایری که فشار باد آن کم باشد، نمیتواند شکل خود را حفظ کند و در تماس با جاده، تختتر از حد قابلقبول خواهد بود. فشار کم باد تایر باعث انحراف بیشتر تایر در زمان چرخش میشود که این مسأله گرمای درونی تایر را افزایش داده و سبب افزایش مقاومت غلتشی و افزایش مصرف سوخت تا 5 درصد خواهد شد. عاملهای گوناگونی چون دما، زمان تنظیم فشار باد، بار اعمالشده روی تایر در سرعتهای بالا و عملکرد تایر در سطحهای خشک و خیس، عاملهایی تأثیرگذار بر فشار باد تایر هستند. در شرایط ایدهآل، فشار باد تایر در هرماه حدود psi 1 کاهش مییابد؛ این بدان معناست که اگر فشار باد تایر برای مدتزمان 2 تا 3 ماه تنظیم نشود، ممکنست تایر پسازآن مدت، 2 تا psi 3 کاهش فشار را تجربه کند. ازاینرو، بهمنظور اهمیت موضوع، روشهایی برای پایش فشار باد تایر ایجادشدهاند. یکی ازاینروشها، سامانهی TPMS است که روشی برخط، برای پایش فشار باد تایرِ نصبشده روی خودروست. روش آزمون دیگری بهنام ASTM F-1112 نیز برای ارزیابی آهنگ کاهش فشار باد تایرها پیش از نصب روی خودرو تعریف شده است. مطالعهی حاضر، مروری بر عاملهای مؤثر بر کاهش فشار باد تایر و روشهای ارزیابی مقدار حفظ فشار باد تایر است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
شبنم عزالدین |
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، دانشکده نفت و مهندسی شیمی، گروه مهندسی پلیمر
علی عباسیان |
عضو هیأتعلمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، گروه مهندسی پلیمر
نشانی اینترنتی
http://www.iranrubbermag.ir/article_100463_5c4abb1d7fa362f95ca12869323f70e3.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات