این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
تعلیم و تربیت استثنائی
، جلد ۶، شماره ۱۰۶، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
آشنایی با مرکز حرفه آموزی دانش آموزان با نیازهای ویژه کوروالیس در منطقه فرانکلین آمریکا (۶۳تا ۶۹-۸-۱۰۶-۱۳۸۹)
چکیده فارسی مقاله
متاسفانه در امر حرفه آموزی کودکان استثنایی در کشور با وجود پیشرفت های فراوان، مرحله پیش از کاریابی بسیار کم رنگ و حتی می توان گفت وجود ندارد و کارخانجات و کارفرمایان در این حیطه نقشی نداشته و دانش آموزان دارای نیازهای ویژه در انتخاب شغل و حرفه در مراکز آموزشی حداکثر دو یا سه انتخاب دارند و در طول تابستان و بعد از اتمام تحصیلات، رها شده و هیچ گونه نظارت و حمایتی بر آنها وجود ندارد (غباری، 1379). حرفه آموزی در مرکز آموزشی کوروالیس اهداف این مدرسه، طراحی و اجرای برنامه های شغلی است که علاوه بر نیازهای اولیه دانش آموزان دارای نیازهای ویژه، بتواند نیازهای ثانویه آنان را نیز برطرف کند تا آنها را قادر سازد شغل و حرفه ای را در اجتماع به دست آورده و کار فرمایان آنها را استخدام کنند. به منظور دستیابی به اهداف و اجرای برنامه شغلی مرکز حرفه آموزی کوروالیس، الگوی حرفه آموزی خاصی را مورد استفاده قرار می دهد که مراحل آن به شرح ذیل است : پیش از کاریابی از فعالیت های مهمی که در توانبخشی و آموزش مهارت های حرفهای صورت می گیرد «کاریابی» است و یکی از این برنامه ها که برای پرورش مهارت های اجتماعی و شغلی و آماده نمودن دانش آموزان با نیازهای ویژه برای ورود به دنیای کار ضرورت دارد، برنامه مطالعات شغلی است. با نگاهی به مراحل بالا می توان به این نکته اشاره کرد که آموزش حرفه مناسب برای دانش آموزان دارای نیازهای ویژه، بدون کمک والدین و کارفرمایان و تغییر نگرش افراد جامعه نسبت به دانش آموزان استثنایی، کارایی لازم را نخواهد داشت.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Not Available17
چکیده انگلیسی مقاله
Not Available
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Not Available
نویسندگان مقاله
احمد قره خانی | . .
معصومه معصومیان | . .
فرزانه رفعی | . .
نشانی اینترنتی
http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-1570-50&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
دریافت فایل مقاله
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
توان بخشی
نوع مقاله منتشر شده
مروری
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات