این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
مهندسی مکانیک امیرکبیر
، جلد ۵۲، شماره ۵، صفحات ۱۶۱-۱۷۰
عنوان فارسی
طراحی و پیاده سازی الگوریتم تخمین مقید تطبیقی برای سامانه ارزان قیمت SINS/GNSS در محیطهای شهری
چکیده فارسی مقاله
در سامانههای ناوبری اینرسی متصل به بدنه، به دلیل وجود عدم قطعیتهای ناشی از نویز، بایاس و دریفت حسگرهای اینرسی ارزان قیمت، خطای موقعیتیابی در مدت زمان کوتاه، افزایش چشمگیری پیدا میکند. بنابراین ترکیب آن با یک سامانه کمکی مانند سامانه موقعیتیاب جهانی به منظور کاهش خطای سامانه ناوبری اینرسی توسط یک الگوریتم تخمینزن مناسب پیشنهاد میشود. اما در مناطق شهری به دلیل نزدیکی به درختان و ساختمانهای بزرگ امکان قطعی سیگنال سامانه موقعیتیاب جهانی وجود دارد. در همین راستا به منظور ارائه دادههای قابل اطمینان در مواقع قطعی سیگنال سامانه موقعیتیاب جهانی، در این مقاله به ارائه الگوریتم تخمین مقید تطبیقی برای سامانه ترکیبی ناوبری اینرسی- موقعیتیاب جهانی پرداخته میشود. در این تخمینزن، ابتدا قیودی مناسب با استفاده از فرضیاتی در مورد سرعتهای خودرو در مختصات بدنه و همچنین قیود ارتفاع براساس دادههای فشارسنج تعریف شده و سپس به ارائه الگوریتم تخمین مقید براساس قیود تعریفی پرداخته میشود. همچنین به منظور کاهش خطای تخمین از منطق فازی نوع 2 برای تنظیم پارامترهای تخمینزن متناسب با مانور خودرو استفاده می شود. به منظور پیادهسازی و مقایسه الگوریتم ارائه شده و صحهگذاری آن از تست خودرو استفاده میشود. نتایج حاصل از تست نشان میدهد که با استفاده از الگوریتم طراحی شده، دقت تخمین متغیرهای حالت ناوبری اینرسی نسبت به حالت نامقید به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Design and Implementation a Constrained Adaptive Estimation Algorithm for Low-cost SINS/GNSS in Urban Area
چکیده انگلیسی مقاله
Due to stochastic noises, modeling uncertainties and nonlinearities in low-cost inertial measurement units (IMUs), the positioning error of Strap-down Inertial Navigation Systems (SINS) are increased exponentially. So, SINS is integrated with aiding navigation systems like a Global Navigation Satellite System (GNSS) by using an estimation algorithm to obtain an acceptable positioning accuracy. In urban area the GNSS signal may be obstructed because of tall trees and buildings. Therefore, in the paper a novel constrained adaptive integration algorithm is developed for integration the SINS/GNSS. In this algorithm, the velocities constraints in body frame in addition to altitude constraints based on a barometer data are firstly developed, and then a constrained estimation algorithm is designed based on the proposed constraints. In addition a fuzzy type 2 algorithm is used to calculate the estimator parameters based on vehicle maneuvers. The real vehicular tests are used for implantation and validation of the proposed algorithm. The experimental results indicate that, the proposed adaptive constrained estimation algorithm enhanced the estimation accuracy of the SINS steady states.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سعید خان کلانتری |
دانشکده برق، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایران
صدرا رفعت نیا |
دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران
حسن محمدخانی |
دانشکده هوا فضا، دانشگاه امام حسین، تهران، ایران
محسن حاجی زاده |
دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه امام حسین، تهران، ایران،
نشانی اینترنتی
https://mej.aut.ac.ir/article_3285_91bc7263361ee0ae2bd9e1e7a53ff402.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1252/article-1252-2205228.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات