این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
سیاست های مالی و اقتصادی، جلد ۷، شماره ۲۷، صفحات ۱۳۳-۱۵۹

عنوان فارسی تاثیر مسئولیت اجتماعی شرکت و مالکیت نهادی با نفوذ بر ارزش شرکت
چکیده فارسی مقاله این مطالعه به بررسی رابطه بین مسئولیت اجتماعی شرکت و مالکیت نهادی با نفوذ بر ارزش شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی دوره 1390-1396 می‌پردازد. با غربالگری،152 شرکت نمونه پژوهش تعیین شد. جهت آزمون فرضیه‌های پژوهش از رگرسیون خطی چندمتغیره مبتنی بر داده‌های تابلویی بهره گرفته شده است. یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهند که مسئولیت اجتماعی شرکت و مالکیت نهادی با نفوذ بالا با ارزش شرکت رابطه مثبت و معناداری دارد. همچنین مالکیت نهادی با نفوذ بالا، تأثیر قابل توجه و مثبتی بر رابطه‌ بین مسئولیت اجتماعی شرکت و ارزش شرکت دارد. درواقع تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر ارزش شرکت با سطح مالکیت نهادی با نفوذ تغییر کرده و منجر به افزایش ارزش شرکت می‌شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مسئولیت اجتماعی شرکت،مالکیت نهادی، ارزش شرکت

عنوان انگلیسی The Impact of Corporate Social Responsibility and Influential Institutional Ownership the Firm Valuel
چکیده انگلیسی مقاله  This study examines the relationship between corporate social responsibility and Influential Institutional Ownership on the value of companies admitted to the Tehran Stock Exchange during the period of 2011-2017. By screening, 152 sample companies were identified. To test the hypothesis of the research, linear regression has been used based on panel data. The findings of this research show that corporate social responsibility and high-impact institutional ownership have a positive and significant relationship with the company's value. Also, high institutional ownership has a significant and positive impact on the relationship between CSR and company value. In fact, the impact of CSR on the value of a company with a level Influenced institutional ownership has  changed and the company's value increases. This study examines the relationship between corporate social responsibility and Influential Institutional Ownership on the value of companies admitted to the Tehran Stock Exchange during the period of 2011-2017. By screening, 152 sample companies were identified. To test the hypothesis of the research, linear regression has been used based on panel data. The findings of this research show that corporate social responsibility and high-impact institutional ownership have a positive and significant relationship with the company's value. Also, high institutional ownership has a significant and positive impact on the relationship between CSR and company value. In fact, the impact of CSR on the value of a company with a level Influenced institutional ownership has  changed and the company's value increases.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله فریدون رهنمای رودپشتی | Fraydoon Rahnamay Roodposhti


اناهیتا زندی | annahita zandi



نشانی اینترنتی http://qjfep.ir/browse.php?a_code=A-10-1057-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/923/article-923-2211056.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات