این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
مهندسی و مدیریت انرژی
، جلد ۹، شماره ۴، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
تحلیل و شبیه سازی موتور سوئیچ رلوکتانس شار محور با استاتور تغییر ساختار یافته در حالت استاتیکی و دینامیکی
چکیده فارسی مقاله
در این مقاله ساختار جدیدی از موتورهای سوئیچ رلوکتانس شار محور پیشنهاد شده است. ترکیبات مختلف تعداد روتور و استاتور بر روی گشتاور موتور و عملکرد آن تاثیر خواهد گذاشت. در این راستا با تغییر در ساختار استاتور موتور سوئیچ رلوکتانسی شار محور، نتایج بهتری برای گشتاور و شار مغناطیسی به دست خواهد آمد. ساختار پیشنهادی دارای مزایای مسیر کوتاه شار و بخش بخش کردن روتور برای بهبود چگالی شار میباشد. در ادامه مشخصات اصلی هندسی، الکتریکی و فیزیکی موتور ارائه شده است. سپس، ساختار پیشنهادی با استفاده از تعداد بیشتری از بخشهای روتور توسط ماژولهای استاتور تغییر یافته، اصلاح میشود. ساختار پیشنهادی دارای پتانسیل بالایی برای وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) و وسایل نقلیه الکتریکی هیبریدی (HEVs) است. نتایج به دست آمده نشان میدهد که موتور پیشنهاد شده و اصلاح شده در مقایسه با موتور مرجع و گشتاور مشابه 5/36 و 7/46 درصد کمتر از جرم مواد فعال استفاده میکند. مقایسه عملکرد موتورهای انتخاب شده با استفاده از تجزیه و تحلیل سه بعدی مورد بررسی قرار گرفته است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Analysis and Simulation of Axial Flux Switched Reluctance Motor with Modified Stator Structure in Static and Dynamic Conditions
چکیده انگلیسی مقاله
In this paper, a new structure of axial flux switched reluctance motors (AFSRMs) is proposed. Different combinations of rotors and stators affect motor torque and its performance. In this regard, changing the stator structure of the AFSRM leads to better results for torque and magnetic flux. The advantages of the proposed structure are short flux path, segmental rotor with improved flux density. The main geometrical, electrical and physical characteristics of the proposed structure are presented. Then, the proposed structure is modified by using a higher number of rotor segments than the reshaped stator modules. The proposed structure can be an appropriate candidate for the electric vehicles (EVs) and the hybrid electric vehicles (HEVs). The results reveal the proposed and the modified motors deliver about the same torque with 36.5% and 46.7% lower active material mass, respectively in comparison of the reference motor. The performance comparison of the selected motors has been investigated by using Quasi-3D analysis.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسین ترکمن | Hossein Torkaman
Shahid Beheshti University
دانشگاه شهید بهشتی
محسن حمزه | Mohsen Hamzeh
Shahid Beheshti University
دانشگاه شهید بهشتی
محمد جواد جلیلیان | MJ Jalilian
Shahid Beheshti University
دانشگاه شهید بهشتی
نشانی اینترنتی
http://energy.kashanu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1671-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
مهندسی برق
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات