این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
مهندسی و مدیریت انرژی
، جلد ۹، شماره ۴، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
بررسی عملکرد یک سیکل توربین گاز مجهز به یک موتور استرلینگ نوع دوطرفه در یک واحد تولید توان
چکیده فارسی مقاله
هدف از این تحقیق بررسی عملکرد یک سیکل توربینگاز مجهز به یک موتور استرلینگ از دیدگاه ترمودینامیکی میباشد. در این سیستم، بخشی از حرارت خروجی تلف شده از توربینگاز برای تولید توان بیشتر به یک موتور استرلینگ انتقال داده میشود. در تحلیل سیستم پیشنهادی معادلات حاکم بر سیکل هیبریدی در نرمافزار مطلب مدلسازی شده و برای حل موتور استرلینگ نیز از مدلهای اشمیت و آدیاباتیک ایدهال استفاده شده است. در بررسی کل سیکل هیبریدی نسبت فشار کمپرسور و دمای گازهای ورودی به توربین دو پارامتر اساسی و تاثیرگذاری هستند که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته اند. نتایج تحقیق نشان میدهد که کاهش نسبت فشار کمپرسور و افزایش دمای گازهای ورودی به توربین موجب بهبود عملکرد موتور استرلینگ میشود. بررسیها نشان میدهد که استفاده از سیکل هیبریدی توربینگاز و موتور استرلینگ موجب افزایش توان توربینگاز از 268 کیلووات به 468.6 کیلووات بر اساس مدل اشمیت و 457.3 کیلووات بر اساس مدل آدیاباتیک ایدهال میشود. از سوی دیگر بازده الکتریکی سیستم نیز با استفاده از سیستم هیبریدی تا حدود 18.1 درصد بر اساس مدل اشمیت و حدود 17.1 درصد بر اساس مدل آدیاباتیک ایدهال افزایش پیدا میکند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Performance analysis a gas turbine cycle equipped with a double acting type stirling engine in a power generating unit
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of this study is to investigate the performance of a gas turbine cycle equipped with a Stirling engine from the thermodynamic point of view. In this system, part of the heat loss from the gas turbine is transmitted to a Stirling engine to generate more power. In the proposed system analysis, the governing equations of the hybrid cycle are modeled in MATLAB software and Schmidt and ideal adiabatic models are used to solve the Stirling engine. In the analysis of the hybrid cycle, the compressor pressure ratio and turbine inlet temperature were considered as two Important and effective parameters. The results show that reducing the compressor pressure ratio and increasing the turbine inlet temperature improves the performance of the Stirling engine. The results indicate that the use of the hybrid gas turbine cycle and the Stirling engine will increase the power of the gas turbine from 268 kW to 468.6 kW based on the Schmidt model and 457.3 kW based on the ideal adiabatic model. Also, the electrical efficiency of the system increases by 18.1% based on the Schmidt model and about 17.1% based on the ideal adiabatic model.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمود کرلو | Mahmood korlu
دانشگاه صنعتی مالک اشتر
جاماسب پیرکندی | jamasb pirkandi
دانشگاه صنعتی مالک اشتر
مصطفی محمودی | mostafa mahmoodi
دانشگاه صنعتی مالک اشتر
نشانی اینترنتی
http://energy.kashanu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-34-4&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
مهندسی مکانیک
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات