این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
مهندسی بیوسیستم ایران
، جلد ۴۷، شماره ۳، صفحات ۴۵۱-۴۵۹
عنوان فارسی
ساخت و ارزیابی سامانهی کنترل خودکار راهانداز قفل دیفرانسیل تراکتور مسی فرگوسن ۳۹۹
چکیده فارسی مقاله
در این پژوهش سامانهای طراحی و ساخته شد که ضمن فراهم کردن ایمنی، بدون نیاز به دخالت راننده مکانیزم قفل دیفرانسیل را به طور خودکار در شرایط مختلف کاری کنترل کند. این سامانه از یک برد کنترل اصلی به همراه نمایشگر و صفحهکلید تشکیل شده که دادههای ورودی را پس از دریافت از حسگرهای نصب شده روی چرخها و میلفرمان، آنالیز کرده و با توجه به شرایطی که برای آن تعیین شده کنترل عملگر را که یک جک هیدرولیکی است، فعّال میکند. آزمایش مزرعهای به منظور بررسی تأثیر عوامل دنده (در دو سطح دنده یک و دو)، روش حرکت تراکتور (در دو سطح حرکت روی شیار شخم قبلی و حرکت روی زمین شخم نخورده) و حالت قفل دیفرانسیل (در دو سطح معمولی و تحت کنترل سامانهی ساخته شده) بر لغزش چرخهای محرک و مصرف سوخت تراکتور MF399 با گاوآهن سوار برگرداندار سه خیش در سه تکرار اجرا گردید. برای بررسی دادهها از آزمایش فاکتوریل 2×2×2 در قالب بلوکهای کامل تصادفی استفاده شد. نتایج تجزیه واریانس دادهها نشان داد که پارامترهای روش حرکت و حالت دیفرانسیل تأثیر معنیداری در سطح احتمال %1 و دنده در سطح احتمال %5 بر لغزش چرخهای محرک داشتند. همچنین فاکتور حالت دیفرانسیل تأثیر بسیار معنیداری بر مصرف سوخت نشان داد، بهطوری که با درگیر شدن قفل دیفرانسیل تحت کنترل سامانه، مصرف سوخت به طور متوسط 25 تا 40 درصد کاهش یافت. تمامی نتایج حاکی از آن است که استفادهی مداوم از سامانه کنترل قفل دیفرانسیل برای کاهش مصرف انرژی و افزایش بازدهی و ظرفیت مزرعهای تراکتور لازم و ضروری است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
DESIGN, DEVELOPMENT AND EVALUATION OF A DIFFERENTIAL LOCK CONTROL SYSTEM FOR MF-399 TRACTOR
چکیده انگلیسی مقاله
In this research was designed a differential lock control system. The system was test and evaluated after fabrication and its accuracy and precision was determined. A field experiment with three replications was conducted to investigate the effect of gear ratio, the method of tractor movement during plowing and differential position on drive wheel slippage and fuel consumption of MF399 tractor with mounted three-bottom moldboard plow. For data analysis, a 2×2×2 factorial experiment with randomized complete block design was used. The results of analysis of variance of test data showed highly significant effects of plowing method, differential position and their interaction and significant effect of gear ratio on drive wheel slippage. Also, differential position showed highly significant effect on fuel consumption, such that with differential lock engagement under system control, the fuel consumption was reduced 25 to 40 percent on the average. The overall results indicate that continuous employment of this type of differential lock control system for reduction of energy consumption and increasing tractor efficiency and field capacity is needed.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سعادت کامگار |
استادیار گروه مهندسی بیوسیستم دانشگاه شیراز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
محمد لغوی |
استاد گروه مهندسی بیوسیستم دانشگاه شیراز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
علی رضایی |
دانش آموخته کارشناسی ارشد گروه مهندسی بیوسیستم دانشگاه شیراز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
محسن جلیلی |
دانش آموخته کارشناسی ارشد گروه مهندسی بیوسیستم دانشگاه شیراز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
نشانی اینترنتی
http://ijbse.ut.ac.ir/article_59351_5a6aabd8fec7b1da05995ddcaef6bfdb.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1228/article-1228-223055.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات