این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی بیوسیستم ایران، جلد ۴۷، شماره ۲، صفحات ۳۲۹-۳۳۵

عنوان فارسی بررسی ارتعاشات موتور تراکتور MF۲۸۵ بر اثر ترکیبات مختلف سوخت بیودیزل، بیواتانول و دیزل به کمک سطح پاسخ
چکیده فارسی مقاله در این تحقیق ارتعاشات حاصل از مصرف ترکیبات مختلف سوخت های بیودیزل، بیواتانول و دیزل در موتور تراکتور MF285 بررسی گردید . شتاب RMS ارتعاشات موتور در سه جهت و سه دور موتور 1000، 1600و rpm 2000 و ده ترکیب مختلف سوخت اندازه گیری شد. برای بررسی ارتعاش موتور تحت تأثیر پارامترهای اندازه گیری شده از طرح آماری فاکتوریل در قالب بلوک کامل تصادفی و روش سطح پاسخ استفاده شد. نتایج نشان داد که ارتعاش حاصل از مصرف ترکیبات مختلف سوختی کمتر از ارتعاش در اثر مصرف سوخت دیزل خالص می باشد. همچنین نتایج نشان داد که با افزایش بیودیزل در ترکیب سوخت ها میزان ارتعاش به طور معنی داری کاهش و با افزایش دور موتور میزان ارتعاش افزایش یافت. همچنین با افزایش بیواتانول تا 4 درصد مقدار ارتعاش کمی افزایش و سپس اندکی کاهش یافت. پس از بهینه سازی، بهترین سوخت از لحاظ داشتن کمترین ارتعاش موتور به روش سطح پاسخ سوخت B25E6D69  بدست آمد. در صورتی که تجزیه و تحلیل آماری سوخت B25E4D71   را بهترین سوخت معرفی نمود. در هر حال استفاده از بیودیزل با درصد حجمی 25 درصد سبب کاهش ارتعاشات موتور گشت.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بیواتانول، دیزل، ارتعاش سنج، سوخت زیستی،

عنوان انگلیسی Analyzing the MF285 tractor engine vibrations caused by different combinations of biodiesel, bioethanol and diesel as fuel by Response Surface Method
چکیده انگلیسی مقاله In this study, the MF285 tractor engine vibrations resulting from the use of different combinations of biodiesel, bioethanol and diesel as fuel were studied. Engine vibrations in three directions and three engine speeds: 1000, 1600 rpm 2000 and ten fuel level was measured. To investigate the influence of measured parameters on engine vibration of factorial design in a randomized complete block design and response surface methodology were used. The results showed that vibration caused by the use of different combinations was less than of vibration caused by consumption of diesel fuel. The results showed that with increasing biodiesel fuel blends significantly reduce the vibration and the vibration increases with increasing engine speed. The vibration increased by increasing the bioethanol until 4% but then decreased. After optimization, the best fuel in terms of having the lowest vibration motor was B25E6D69.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله bio-ethanol, diesel, oscillator, bio-fuels

نویسندگان مقاله حسین جوادی کیا |
دانشگاه رازی کرمانشاه
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه رازی (Razi university)

لیلا ندرلو |
دانشگاه رازی کرمانشاه
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه رازی (Razi university)

علی سفرنگیان | سفرنگیان
دانشگاه رازی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه رازی (Razi university)

مصطفی مصطفایی |
دانشگاه رازی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه رازی (Razi university)

سید سعید محتسبی | seyed saeed
دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://ijbse.ut.ac.ir/article_58782_01524c85b3eedce1f432a97a914f53d1.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1228/article-1228-223082.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات