این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
مهندسی بیوسیستم ایران
، جلد ۴۱، شماره ۲، صفحات ۹۷-۲۰۰
عنوان فارسی
ارزیابی و مقایسه عملکرد مزرعه ای دو سامانه کنترل کشش خودکار برای تراکتور مسی فرگوسن مدل ۳۹۹
چکیده فارسی مقاله
در این پژوهش عملکرد دو سامانه کنترل کشش مکانیکی و الکترونیکی خودکار در تراکتور مسی فرگوسن مدل 399 در شرایط مزرعهای ارزیابی و مقایسه شد. تاثیر دو نوع سامانه کنترل (سامانه کنترل مکانیکی موجود بر روی تراکتور و سامانه کنترل الکترونیکی) در چهار سرعت پیشروی و سه مقدار کشش تنظیمی بر درصد لغزش، مصرف سوخت، نیروی فشاری در ساق وسط و عمق کار در حین شخم با گاوآهن برگردان دار سوار سه خیش با به کارگیری آزمایش فاکتوریل در قالب طرح بلوک های کامل تصادفی با سه تکرار در مزرعه شرکت تراکتور سازی تبریز با خاک شنی لومی بررسی گردید. نتایج آزمون مزرعه ای نشان داد که میانگین درصد لغزش و مصرف سوخت در حالت کنترل الکترونیکی در مقایسه با حالت مکانیکی کاهش معنی دار داشت. نیروی فشاری در ساق وسط و عمق کار در سامانه الکترونیکی نسبت به سامانه مکانیکی کاهش یافت و این امر به کاهش درصد لغزش و مصرف سوخت منجر شد. به طور کلی با افزایش سرعت پیشروی و کاهش مقدار کشش تنظیمی، مصرف سوخت کاهش یافت. درصد لغزش چرخهای محرک برای سامانه الکترونیکی در تمامی تیمارها زیر20 درصد بود در حالی که با سامانه مکانیکی، درصد لغزش به 39 درصد نیز رسید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تراکتور، حسگر، درصد لغزش، کنترل الکترونیکی کشش، مصرف سوخت،
عنوان انگلیسی
A Comparison of the Field Performance of Two Automatic Draft Control Systems Installed on an MF-399 Tractor
چکیده انگلیسی مقاله
Performances of electronic and mechanical draft control systems on a MF399 tractor were the objectives of the study to be evaluated and compared under field conditions. Hence, the effects of two draft control systems (mechanical and electronic) under four ground speed levels and three set values of draft levels on rear wheel slippage, fuel consumption, compressive force within the top link and tillage depth in a sandy loam soil were assessed by conducting an experiment of a randomized complete block design. Results obtained from the statistical analysis revealed that there was a significant decrease in mean values of slippage as well as in fuel consumption when the system equipped with electronic control as compared with the mechanical one. It was found that the compressive force within the top link as well as mean depth value were significantly lower with the electronic control system resulting in a decrease in wheel slip as well as in fuel consumption. The results also revealed that fuel consumption decreased with increasing ground speed and decreasing the set values of draft. The mean value of slippage in electronic control system for all the treatments was recorded less than 20%, while with the mechanical system it reached level as high as 39%.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نوروز مراد اصغرلو | morad asgharloo
دکتر دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)
سعید مینایی |
دانشیار، دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
رضا علیمردانی |
، دانشیار، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
علی محمد برقعی | ali mohammad
استاد، دانشگاه آزاد، واحد علوم و تحقیقات تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)
فرخ درویش |
استاد، دانشگاه آزاد، واحد علوم و تحقیقات تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)
نشانی اینترنتی
http://ijbse.ut.ac.ir/article_22232_70f30b5721b5f05f5c8d5b98ebae18f4.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1228/article-1228-223247.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات