این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
مهندسی حمل و نقل
، جلد ۷، شماره ۳، صفحات ۳۸۵-۴۰۴
عنوان فارسی
ارائه یک سیستم دستیار راننده مبتنی بر ارتباطات بین خودرویی با استفاده از منطق فازی
چکیده فارسی مقاله
در این مقاله با بهرهگیری از امکان ارتباطات بینخودرویی، یک سیستم ایمنی کمک راننده براساس منطق فازی طراحی شدهاست. در این سیستم پیشنهادی، هر خودرو اطلاعاتی مانند سرعت، چگالی ودرجه تخطی راننده را از خودروهای همسایه با استفادهاز ارتباطات بینخودرویی دریافت کرده وسپس با استفاده از یک سیستم فازی، ایمنی خود را سنجیده و به رانندهپیشنهاد لازم برای ایمنی بالاتر را ارائه میکند. افزون بر این سیستم پیشنهادی در مورد ایمن بودن مانورهای تغییر خط مانند سبقت وانحراف به چپ و راست، به راننده کمک میکند. نتایج شبیهسازی سیستم پیشنهادی نشان میدهد که این سیستم در نهایت باعث کاهش حدود 60% تصادفات میشود. در شبیهسازی سیستم پیشنهادی در مانورهای مختلف نیز کاهش 77% تصادفات در مانور سبقت، کاهش 74% در مانور انحراف به راست و دور زدن به سمت راست و کاهش 82% در مانورهای انحراف به چپ ودور زدن به سمت چپ، مشاهده شدهاست.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Design of a Driver Assistant System Based on Vehicular Communications Using Fuzzy Logic
چکیده انگلیسی مقاله
In this paper a novel fuzzy driver assistant system is introduced which takes advantage of the information provided by vehicular communications. In the proposed system, each vehicle receives some information such as speed, density and drivers’ violation status from the vehicles in its vicinity. Then the danger level of each neighboring vehicle is evaluated by means of a fuzzy decision system. Finally the system suggests appropriate actions to improve safety of the vehicle. The proposed system also can be used for making lane changing maneuvers (such as overtaking, turning to left and turning to right) safer. Results of extensive simulations show that our driver assistant system decreases the number of potential accidents by 60%. Moreover, the number of accidents caused by overtaking, turning to left and turning to right is decreased by 77%, 74% and 82% respectively.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مهدی اسمعیل اوغلی |
دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه ارومیه (Urmia university)
صالح یوسفی |
دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه ارومیه (Urmia university)
نشانی اینترنتی
http://jte.sinaweb.net/article_16150_5c28b6d2d901bd9c5e47198ff6fa0dcd.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1231/article-1231-223356.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات