این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
مهندسی حمل و نقل
، جلد ۷، شماره ۳، صفحات ۴۳۵-۴۴۸
عنوان فارسی
مدل ارزیابی شدت تصادفات در میدانها (مطالعه موردی شهر تهران)
چکیده فارسی مقاله
در این مقاله، شدت 661 تصادف در 16 میدان شهر تهران در دو سال 1391 و 1392 بهمنظور پیدا کردن عوامل مؤثر بر شدت تصادفات و جراحات حاصل از آن و ارتباط این عوامل با دانش علمی موجود با استفاده از مدل رگرسیون لجستیک1 و رگرسیون پروبیت2 مورد بررسی قرار گرفت، نوع کاربر استفادهکننده از جاده، وضعیت روشنایی در شب میدان، شرایط سطح راه، متوسط تعداد روزانه وسایل نقلیه، متوسط تعداد روزانه موتورسیکلت، متوسط تعداد روزانه عابران پیاده در میدان و نحوه و زاویه برخورد، بهعنوان اصلیترین عوامل مؤثر در شدت تصادفات در میدانها مشخص شدند. در این تحقیق از آزمونهای آماری آکائیکه3 و R2 مک فادن4 برای سنجش نیکویی مدلها استفادهشده است. با استفاده از مدل و میدانهایی که اطلاعات آنها در دسترس بود صحت مدل، ارزیابی گردید، در انتها نتایج حاصل از دو مدل ساختهشده با یکدیگر مقایسه شدهاند و عوامل مؤثر بر شدت تصادفات در میدانها معرفی گردیدهاند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
میدان، شدت تصادفات، مدل لجستیک، مدل پروبیت،
عنوان انگلیسی
The Model of Evaluation of Crash Severity at Roundabouts (A Case Study: Tehran-Iran)
چکیده انگلیسی مقاله
In this article the severity of 661 crashes on roundabout in Tehran - Iran for two consecutive years (2012, 2013) were investigated for finding the effective factors on severity of crashes, their injuries and the relation of these factors with existing scientific knowledge using Logistic regression and Probit regression models. The kind of road users, light condition at night, condition of road surface, Average daily traffic, and the daily average of number of motorcycles, the daily average of number of pedestrians, mode and angel of collision were identified as the most significant effective factors. In this article AIC standard (Akaike Information Criterion) and McFadden R square statistic tests were used for goodness-of-Fit of models. With using the model and roundabout which their data were available, the validity of model were evaluated. At the end two built models have been compared and factors affecting the severity of crashes at roundabout have been introduced.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
فرشید رضا حقیقی | farshid reza
دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، دانشکده عمران، گروه مهندسی راه و ترابری، بابل، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل (Babol noshirvani university of technology)
شروین شهبازی |
دانشکده مهندسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات آیت ا... آملی، آمل، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)
نشانی اینترنتی
http://jte.sinaweb.net/article_16153_cca8ab0fb73cd9f5fd23af0ff67a509d.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1231/article-1231-223359.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات