این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی حمل و نقل، جلد ۷، شماره ۲، صفحات ۲۶۳-۲۷۶

عنوان فارسی طراحی سفرهای برونشهری شخصی در شبکه های حمل و نقل با الگوریتم وراثتی
چکیده فارسی مقاله در این مطالعه، برنامه ریزی سفرهای شخصی فعالیتمبنا در شبکه حملونقل عمومی که برای گردشگران از اهمیت خاصی برخوردار است، توسعه داده میشود. شبکه های حمل ونقل عمومی با مدل وابسته به زمان ساخته میشود. در این مدل وزن یالهای شبکه ثابت نیست و تابعی از زمان شروع سفر است. به دلیل اینکه برنامه ریزی سفر دارای ماهیت ترکیباتی و از نوع بهینه سازی است، طراحی برنامه سفر با الگوریتم وراثتی مدلسازی میشود. این الگوریتم از جمله روشهایی است که با استفاده از جستجوی فراابتکاری، جواب بهینه را یافت میکند. در این مطالعه، ساختاری پیشنهاد میشود که اطلاعات روز و زمان شروع سفر، مدت زمان سفر، شهرهای مورد علاقه کاربر همراه با امتیاز آنها، مدت زمان انجام فعالیت و محدوده زمانی انجام فعالیت در هر شهر و شبکه های حمل ونقل مدنظر را از کاربر دریافت و به نحوی برنامهریزی سفر را طراحی کند که کاربر در مدت زمان معین شده، بیشترین امتیاز از بازدید و انجام فعالیت در شهرهای انتخاب شده را به دست آورد. از اهداف این مطالعه، مدلسازی فعالیت های شخصی، طراحی سفر با هدف بهینه سازی زمان سفر و ارزیابی چارچوب پیشنهاد شده است. به منظور ارزیابی چارچوب پیشنهادی، مجموعه داده های جداول زمانی شبکههای حمل و نقل 15 مرکز استان ایران برای سه شبکه حمل ونقل: هواپیما، اتوبوس و قطار برای سفر بین شهرهای مدنظر جمع آوری شد و چارچوب پیشنهادی برای 50 سفر با نقاط اولیه، زمان شروع و مدت زمان سفر متفاوت ارزیابی شده است که به طور میانگین دارای خطای نسبی 5/2 درصد است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Itinerary Planning for Personal Intercity Trip in Transportation Networks by Genetic Algorithm
چکیده انگلیسی مقاله In this study, planning of activity-based personal trips in the public transportation networks that is of importance for tourist is developed. Public transportation networks are organized by time-dependent models. In this model the edge-weight is not constant and time-dependency of departure. Since trip planning has combinational nature and is optimization, therefor it is modeled with genetic algorithm. This algorithm is among the ways which use meta-heuristic search in order to find optimum solution. In this study structure is proposed that receives the raw data of day and time of the trip, the favorite cities of the traveler with their priority rating, the duration of activity in a particular city and its timing along with selected transportation networks from the traveler and designs trip planning in a way that in the allocated time the traveler gets the highest benefit rate of their visit and activity in the chosen cities. Among the purposes of this study are: modeling of personal activities, tip planning with the aims of optimize the time of trip and evaluating the proposed structure. In order to evaluate the proposed framework a series of data from timetables of transportation network of 15 Iran province centers for three transport networks: airplane, bus and train for travelling in the selected cities were collected and frameworks along with modeling were evaluated. So for its evaluation 50 trips with different starting time and tour duration were performed that in average have relative error 5.2%.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علی عزیزی |
کارشناس ارشد، گروه مهندسی سیستمهای اطلاعات مکانی، دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان، کرمان، ایران

فرید کریمی پور |
استادیار، گروه مهندسی نقشهبرداری، پردیس دانشکده های فنی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

علی اسماعیلی |
استادیار، گروه مهندسی سنجش از دور، دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان، کرمان، ایران


نشانی اینترنتی http://jte.sinaweb.net/article_14785_0193913d5dbf899b4faac96b13b0cccc.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1231/article-1231-223372.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات