این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی حمل و نقل، جلد ۷، شماره ۱، صفحات ۳۱-۴۴

عنوان فارسی تخصیص بهینه خودروهای خدمات اضطراری با در نظرگرفتن تقاضای گروهی
چکیده فارسی مقاله در این مقاله مدلی برای تعیین تعداد بهینه خودروهای خدمات اضطراری در ایستگاه‏های امدادی ارائه می‏شود. هدف از این مدل، بیشینه‏ سازی امید ریاضی تماس هایی است که بلافاصله پاسخ داده می‏شوند. برای محاسبه امید ریاضی تماسهای پاسخ داده شده، لازم است که احتمال در دسترس بودن خودروهای امدادی محاسبه شود. نوآوری اصلی این مقاله در این است که هر تماس می‏تواند به بیش از یک خودروی امدادی نیاز داشته باشد. این حالت معادل یک سیستم صف با ورود گروهی است. بنابراین برای محاسبه احتمال در دسترس بودن خودروهای امدادی از معادلات صف با ورود گروهی استفاده می‏شود. مدل ارائه شده یک مدل برنامه‏ ریزی عدد صحیح مختلط است که به دنبال تعیین تعداد بهینه خودروی امدادی در ایستگاه‏های از پیش تعیین شده است. برای بررسی کارآیی مدل ارائه شده، مسئله تعیین تعداد خودروهای بهینه خدمات اضطراری گاز شهری مشهد در نظر گرفته شده است. مدل ارائه شده با CPLEX حل و نتایج آن ارائه گردیده است. نتایج نشان می‏دهد که کاهش نرخ تماسها، افزایش نرخ خدمت‏ دهی خودروها و افزایش تعداد خودروها می‏توانند اثر مهمی را در درصد پاسخگویی به تماس ها داشته باشند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Optimal Allocation of Emergency Service Vehicles with Batch Arrival of Demand
چکیده انگلیسی مقاله This paper deals with the problem of allocation of emergency service vehicles (ESVs) to emergency service stations in order to maximize the expected covering of the demands. Most of the previous studies in this area assume that every call needs only one ESV; however real experiences demonstrate that these assumptions are not valid. Hence, in this paper we are going to develop a model that could dedicate more than one ESV to each call. For this purpose, we use the queue theory with batch arrivals to calculate the availability rate of ESVs in each station. A mixed integer programming model is provided to determine the optimal number of ESVs in each predetermined emergency stations. A real case study is implemented in Mashhad for finding the number of ESVs in gas emergency stations. Model is optimally solved by CPLEX and results are discussed and some analyses on parameters of the model are done.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله رویا داوودی |
دانشکده مهندسی، دانشگاه فردوسی مشهد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)

فرزاد دهقانیان |
دانشکده مهندسی، دانشگاه فردوسی مشهد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)

محمدعلی پیرایش | mohammad ali
دانشکده مهندسی، دانشگاه فردوسی مشهد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)


نشانی اینترنتی http://jte.sinaweb.net/article_14039_2b72e3259bd37a68555623d921bacd6e.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1231/article-1231-223381.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات