این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی حمل و نقل، جلد ۶، شماره ۴، صفحات ۷۰۳-۷۱۶

عنوان فارسی بررسی آزمایشگاهی تأثیر دما بر مقاومت لغزندگی انواع مخلوطهای آسفالتی
چکیده فارسی مقاله عوامل مختلفی در مقاومت لغزندگی روسازی های آسفالتی تأثیر دارند که یکی از آنها دمای سطح روسازی است. گرچه تعدادی از محققین ) با توجه به رفتار ویسکوالاستیک آسفالت رویه و لاستیک وسیله نقلیه( تلاش کردند تا تأثیر این پارامتر را بر ارزش مقاومت لغزندگی روسازی بررسی نمایند، اما تاکنون نتیجه مشخصی از کار آنان ارائه نشده است. در این مقاله، تأثیرات دمای سطح روسازی بر ارزش مقاومت لغزندگی انواع مخلوطهای آسفالتی رویه راه بررسی شده است. برای این منظور از یک رویکرد آزمایشگاهی استفاده شده و با ساخت نمونه هایی از چهار نوع مخلوط بتن آسفالتی گرم، سرباره ای فولاد، استخوان بندی سنگدانه ای و متخلخل و حرارت دادن آنها به دو روش "اون" )کوره( و "حمام آبگرم"، ارزش مقاومت لغزندگی آنها در درجه حرارت های مختلف با دستگاه آونگ انگلیسی اندازه گیری شده است. نتایج نشان داد که در درجه حرارت محیط مقاومت لغزندگی مخلوط آسفالتی سرباره فولاد، در مقایسه با سایر مخلوط های آسفالتی دارای بیشترین مقدار بوده و با افزایش درجه حرارت، مقاومت لغزندگی انواع مخلوط های آسفالتی کاهش می یابد. بعلاوه، نوع منبع گرمایش تأثیری در تغ ییرات مقاومت لغزندگی سطح روسازی در درجه حرار تهای مختلف ندارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مقاومت لغزندگی، اصطکاک، دما، آونگ انگلیسی، مخلوط آسفالتی،

عنوان انگلیسی Laboratory Investigation of the Effect of Temperature on Skid Resistance of Different Asphalt Mixtures
چکیده انگلیسی مقاله Different factors affect the skid resistance of asphalt pavements. One of these factors is pavements surface temperature. Although several researchers have tried to evaluate the effect of this parameter on skid resistance of asphalt pavement, no specific result has yet been presented. In this article the effect of pavement surface temperature on skid resistance of different asphalt mixtures have been investigated. To perform this, laboratory approach was used. Four types of asphalt mixtures including Hot Mix Asphalt, Stone Mastic Asphalt, Steel Slag, and Porous asphalt were heated in oven and their respective skid resistance value were measured in different temperatures, using a British Pendulum Device. Results indicated that skid resistance of asphalt mixtures decreased as heating temperature increased.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمد حسن میرابی مقدم | mohammad hassan mirabi moghaddam
گروه عمران، دانشکده مهندسی شهید نیکبخت، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سیستان و بلوچستان (Sistan va baloochestan university)

علی اکبری |
دانشکده عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علم و صنعت ایران (Iran university of science and technology)


نشانی اینترنتی http://jte.sinaweb.net/article_12036_e26e593467f52bb5d9b9f3d6cd5f1a7a.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1231/article-1231-223400.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات