این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
مهندسی حمل و نقل
، جلد ۶، شماره ۳، صفحات ۳۹۷-۴۱۲
عنوان فارسی
قیمت گذاری یالهای شریانی شبکه های حمل و نقل شهری با استفاده از برنامه ریزی دوسطحی
چکیده فارسی مقاله
استراتژی قیمتگذاری خیابانها به عنوان راهکاری مناسب در کنترل تقاضا و روشی برای تأمین هزینههای بخش حمل و نقل مطرح است. در این مقاله از یک طرح قیمتگذاری که شامل یک مدل دوسطحی است، استفاده شدهاست. این مدل در شبکههای بزرگ با چندین زوج مبداء- مقصد و چندین یال، قابل پیاده کردن است. در این طرح تنها به تعدادی از یالهای شریانی شبکههای حمل و نقل درون شهری، مفهوم قیمت گذاری یا عوارض مسیر تخصیص مییابد. با توجه به سخت بودن1 مسائل برنامهریزی دوسطحی، بخصوص قیمتگذاری در شبکههای واقعی با تعداد یالها و گرههای متعدد، برای حل مدل از الگوریتم فراابتکاری بهینهسازی گروه ذرات2 استفاده شده است. جهت بررسی اثرات احتمالی مدل قیمت گذاری پیشنهادی از دادههای واقعی محدوده طرح ترافیک تهران استفاده شده است. نتایج حاصل شده در این پژوهش بیانگر این مطلب است که تغییر نرخ عوارض، مسیر تأثیر مستقیم بر جریان ترافیکی شبکه و تغییر مسیر کاربران دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Pricing of Arterial Links of Urban Transportation Networks Using Bilevel Programming Problem
چکیده انگلیسی مقاله
Road pricing strategy is considered not only as a suitable way to control demand, but also as a method for covering the costs of transportation systems. This article proposes a pricing method using a bi-level model and is applicable for large networks including several Origin-Destination ( ODs) pairs and toll links. In the presented method, pricing concept or route toll is allocated only to some of the arterial links of urban transportation network. Since bilevel programming problems, particularly pricing in real networks with lots of links and nodes, are NP-hard, Particle Swarm Optimization (PSO) algorithm is used for solving the model. The real data of Tehran Traffic area is used to investigate probable effects of the presented method. The results indicate that, network traffic flow and users’ chosen routes are directly influenced by changing the toll rate.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
فاطمه تاری |
دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
عیسی نخعی کمال آبادی | nakhaei kamal abadi
دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
شکرانه خشخاشی مقدم | خشخاشی moghadam
دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
نشانی اینترنتی
http://jte.sinaweb.net/article_10002_f31560aed265f026f4f15267d0d869a9.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1231/article-1231-223404.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات