این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
مهندسی حمل و نقل
، جلد ۶، شماره ۳، صفحات ۴۲۹-۴۴۴
عنوان فارسی
بررسی تأثیر تمهیدات آرامسازی ادراکی ترافیک در کاهش سرعت ورودی شهرها در دنیای واقعی و محیط دستگاه شبیهساز رانندگی
چکیده فارسی مقاله
سرعت زیاد و غیر مجاز رانندگان یکی از خطاهای انسانی و تأثیرگذار بر تصادفات جادهای است. با توجه به این که اقدامات پلیس برای مقابله با رانندگان متخلف، پرهزینه است و اغلب مورد پذیرش رانندگان قرار نمیگیرد، روشهای دیگری نیز برای کنترل سرعت وجود دارد که آرامسازی ترافیک از جمله آن روشها است که به صورت گسترده در دنیا مورد استفاده قرار میگیرد. آرامسازی ترافیک به دو روش فیزیکی و ادراکی انجام میشود، روش ادراکی آرام سازی ترافیک در سه طبقه افزایش محدودیت جبری ( مانند استفاده از تجهیزات کنترل سرعت مانند دوربین) علائم متغیر هوشمند برای تعیین محدودیت سرعت و علامت گذاری تقسیم بندی میشود. علامت گذاری توسط تابلوهای کنار جاده و خط کشی بر سطح راه انجام میگیرد. این تحقیق با طراحی تابلو و خط کشی مطابق با استانداردهای آییننامهای و جانمایی مناسب آنها در ورودی یکی از شهرهای استان مازندران سرعت رانندگان را قبل و بعد از اجرای این تمهیدات مورد بررسی قرار داده است. همچنین از طرحهای استفاده شده در مطالعات میدانی در محیط دستگاه شبیهسازی رانندگی نیز استفاده شد. مطالعات میدانی بر روی سرعت وسایل نقلیه به صورت قبل و بعد در سه حالت کل وسایل نقلیه، وسایل نقلیه سبک و وسایل نقلیه سنگین عبوری از مقطع مورد آزمایش انجام شد و نتایج نشان داد که سرعت میانگین کل وسایل نقلیه 15/3 کیلومتر بر ساعت و سرعت میانگین وسایل نقلیه سبک و سنگین به ترتیب 3/05 و 1/93 کیلومتر بر ساعت پس از نصب تابلو و خط کشی سطح راه کاهش پیدا کرد. در محیط دستگاه شبیهسازی رانندگی نیز کاهش سرعتهای میانگین تحت تأثیر تمهیدات به کار رفته قابل توجه و از حالت میدانی شدیدتر بوده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Effectiveness of Perceptual Traffic Calming Measures at a Small Community Gateway for Speed Reduction in Real World and Simulator Study
چکیده انگلیسی مقاله
Speeding is a human error and it is influential on road accidents. Considering that police enforcement is a costly tool to control aggressive drivers’ speed, but there is no reasonable impact for drivers to reduce their speeds. There are other ways to control speed, called traffic calming devices which are used extensively in the world. Traffic calming devices are rated in two major groups as Physical and Perceptual devices. Perceptual traffic calming devices are categorized in three levels which includes limitations increasing (like speed sensors or cameras), intelligent signings for speed limitation and markings. Signing and marking are done as roadside signs and pavement markings respectively. This project was performed to assess the speeds at the gateway of a small community in Mazandaran province in north of Iran by marking and signing designed according to codes and manuals. A before-after study was also conducted to examine the speed changes. Also a simulator study was performed with designs to be implemented in the real world. Results showed that mean speeds of all vehicles, light vehicles and heavy vehicles reduced to 3.15, 3.05 and 1.93 kilometer per hour respectively in the real world study. In the simulator study, there was a significant reduction and it was stronger in effect.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
speeding, traffic calming, simulator, Mark
نویسندگان مقاله
فرشیدرضا حقیقی |
دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، بابل، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل (Babol noshirvani university of technology)
حامد یوسفی |
دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، بابل، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل (Babol noshirvani university of technology)
رضا جعفری |
دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه غیرانتفاعی شمال، آمل، ایران
علی اکبری |
دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، بابل، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل (Babol noshirvani university of technology)
نشانی اینترنتی
http://jte.sinaweb.net/article_10009_ef7b1f95c7f34377b8f2132b12985a61.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1231/article-1231-223406.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات