این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی حمل و نقل، جلد ۶، شماره ۳، صفحات ۴۷۹-۴۹۲

عنوان فارسی بررسی مکانیکی اثر کاربرد ذرات لاستیک در قیر
چکیده فارسی مقاله این مقاله به بررسی نمونه‌های قیری اصلاح‌شده توسط پودر لاستیک بازیافتی و پودر لاستیک اصلاح شده، می‌پردازد. در این راستا، آزمون ابداعی نیروی خروج جهت اندازه‌گیری و مقایسه نیروی برشی لایه‌ای بین قیر (خالص و اصلاح شده) و سنگدانه، طراحی و مورد استفاده قرار گرفت. این آزمایش از طریق ایجاد تغییراتی در دستگاه کشش اینسترون صورت پذیرفت. مطابق طرح آزمایشها، تأثیر مقدار ذرات لاستیک، اندازه ذرات، دمای اختلاط، زمان اختلاط و نوع سنگدانه‌های مصرفی (آهکی و سرباره‌ای)، با استفاده از نیروی خروج مورد بررسی قرار گرفت. سپس شرایط بهینه جهت عمل‌آوری قیر اصلاح شده با پودر لاستیک به دست می‌آید. در ادامه برای برآورد عملکرد مخلوط آسفالت لاستیکی با استفاده از قیر، آزمایش رئومتر برش دینامیکی انجام و دمای بالای عملکردی آسفالت برآورد گردید. نتایج مطالعات و آزمایشها حاکی از آن است که استفاده از پودر لاستیک به عنوان اصلاح کننده در قیر علاوه بر اینکه از نقطه نظر زیست محیطی مطلوب است، از نقطه نظر فنی و عملکردی بسیار مناسب و مطلوب خواهد بود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Investigation Effect of Rubber Particles in The Asphalt
چکیده انگلیسی مقاله This paper describes the properties of asphalt samples modified with ground scrap tire rubber and ‎reclaim rubber. In this way, a pull out test was designed to investigate the interfacial shear stress ‎between asphalt (neat and/or modified) and aggregate. The pull out test was carried out through ‎modification of the tensile tester machine. According to the experimental design, the effects of ‎rubber particle content, blending temperature, mixing time and types of aggregate (limestone ‎and/or steel slag) were investigated on the pull-out force. Therefore, the optimized conditions of ‎preparation of rubber-modified asphalt-concrete were obtained. After that to investigate the ‎performance of asphalt rubber concrete, the dynamic shear rheometer (DSR) test was conducted. ‎Therefore, the high temperature performance of asphalt was obtained. Studies and experiments ‎indicate that use of ground rubber to modify binder is desirable from stand point of technical In ‎addition, it is desirable from an environmental point of view.‎
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله امین طایریان |
دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی اصفهان، ، اصفهان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی اصفهان (Isfahan university of technology)

سید مهدی ابطحی | seyed mehdi
دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی اصفهان، اصفهان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی اصفهان (Isfahan university of technology)

بهروز کوشا |
دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی اصفهان، اصفهان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی اصفهان (Isfahan university of technology)

سید مهدی حجازی | seyed mehdi
دانشکده مهندسی نساجی، دانشگاه صنعتی اصفهان، اصفهان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی اصفهان (Isfahan university of technology)


نشانی اینترنتی http://jte.sinaweb.net/article_10012_6039a4d844f7162f2e680c65ad4ac759.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1231/article-1231-223409.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات