این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی حمل و نقل، جلد ۶، شماره ۲، صفحات ۲۶۱-۲۷۰

عنوان فارسی ارزیابی مقاومت خستگی بتن‏ آسفالتی اصلاح ‏شده با نانو سیلیس
چکیده فارسی مقاله هدف از این تحقیق، بررسی عمرخستگی و مقاومت مخلوط آسفالتی اصلاح‏شده با نانوسیلیس در دماهای میانی، در برابر ترک‌های خستگی است. در این تحقیق، نانو سیلیس به اندازه 4% و 6% درصد وزن قیر، به قیر اضافه شده است. آزمایش‌های مدول برجهندگی، کشش غیرمستقیم و تیر خستگی خمشی چهار نقطه‏ای برای ارزیابی مقاومت عمرخستگی مخلوط آسفالتی اصلاح‏شده انجام گرفته است. نتایج آزمایشها نشان داد که عمرخستگی و مقاومت مخلوط آسفالتی در دماهای میانی در برابر ترک‌های خستگی، بااصلاح قیر توسط نانوسیلیس، به میزان قابل‌توجهی بهبود می‏یابد. افزودن نانو سیلیس باعث افزایش مقدار مدول برجهندگی و مقاومت کششی غیرمستقیم نیز شده‏است. نتایج آزمایش تیرخستگی 4 نقطه‏ای نیز نشان داد که افزودن نانو سیلیس عمرخستگی را افزایش داده‏است. در مجموع افزودن نانوسیلیس باعث کاهش ترک‌های خستگی مخلوط آسفالتی، افزایش عمرخستگی و افزایش مقاومت مخلوط آسفالتی در دماهای میانی شده‏است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Evaluation of Fatigue Resistance of Modified Asphalt Mixtures by Nanosilica
چکیده انگلیسی مقاله The main objective of this research is to analyze the fatigue life and resistance against fatigue cracks of asphalt mixtures modified by nanosilica at intermediate temperatures.In this research,4 % and 6 % nanosilica (by weight of base binder) was added to binder. We made use of resilient modulus, indirect tensile strength and 4-point bending beam fatigue experiments to evaluate the modified asphalt mixture resistance and fatigue life. The results showed that the nanosilica modified asphalt binder significantly improved the fatigues life and the resistance of the asphalt mixture against fatigue cracks at intermediate temperatures. Adding nanosilica led to a significant increase in the indirect tensile strength and resilient modulus. The results of the 4-point bending beam fatigue test showed that the addition of nanosilica increased the fatigue life of the asphalt mixture. Therefore, it can be safely stated that adding nano-silica reduces fatigue cracks, and increases fatigue life and resistance of asphalt mixtures at intermediate temperatures.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله معین حسنی نیا |
دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علم و صنعت ایران (Iran university of science and technology)

محمود عامری |
دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علم و صنعت ایران (Iran university of science and technology)

حسن زیاری |
دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علم و صنعت ایران (Iran university of science and technology)


نشانی اینترنتی http://jte.sinaweb.net/article_9836_1bd3996d3e10bd91994bca4644312fe1.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1231/article-1231-223418.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات