این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی حمل و نقل، جلد ۶، شماره ۲، صفحات ۳۰۳-۳۱۰

عنوان فارسی بررسی تأثیرمقدار منگنز بر روی خواص مکانیکی و متالورژیکی فلز جوش در فرآیند جوشکاری ترمیتی ریلهای St۴۹
چکیده فارسی مقاله جوشکاری ترمیتی یک فرآیند اتصال با استفاده از واکنش شیمیایی است که در آن درز اتصال بدون اعمال هیچگونه نیرویی با ریختن فلز مذاب بر روی درز، جوشکاری می‏شود. با توجه به اهمیت خواص مکانیکی و ریز ساختار سطح مقطع جوش در فرآیند جوشکاری ترمیتی، در این تحقیق تأثیر مقدار منگنز (که به عنوان یکی از گزینه های مورد نظر برای بهبود خواص مکانیکی و ریزساختار فولادها است)، بر روی ریزساختار و خواص مکانیکی سطح مقطع جوش (سختی، مقاوت به ضربه، استحکام کششی، درصد تغییر طول و مقاومت سایشی)، در فرآیندجوشکاری ترمیتی ریلهای فولادی St49 مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج این تحقیق نشان می‏دهد با افزایش مقدار منگنز در فلز جوش، استحکام کششی و مقاومت در برابر ضربه افزایش می‏یابد، اما وقتی مقدار منگنز از حد مشخصی (5/2 درصد) تجاوز کند، مقادیر مشخصه‏های مذکور در فلز جوش کاهش می‏یابند. همچنین نتایج نشان می‏دهند میزان سختی و مقاومت در برابر سایش فلز جوش، با افزایش مقدار منگنز افزایش یافته و بیشترین مقدار سختی به دست آمده در تاج ریل 700 برینل و در جان ریل 600 برینل است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله جوشکاری ترمیتی، منگنز، سختی، استحکام کششی،

عنوان انگلیسی The Effects of Mn on Mechanical and Metallurgical Properties of Welded Metal in Thermite Welding Process of St49 Rails
چکیده انگلیسی مقاله Thermite welding is a chemically reaction welding process. The weld joint is produced by pouring of superheated molten metal around the joint to be welded, applying with or without of pressure. the importance of mechanical properties and microstructure of thermite welded components, this paper studies the effects of Mn (it is one of the available choices to improve mechanical properties of steels microstructure) on mechanicaland metallurgical properties (hardness, impact resistance, tensile strength, elongation and wear resistance) of St49 steel in thermite welding process. The results show that with the increases of Mn in welded metal, tensile strength and impact resistance are increased but when the Mn content exceeds a certain level (% 2.5), the characteristic values ​​of the welded metal is reduced. Also, results show that with the increases of Mn wear resistance and the hardness of the welded metal were increased and the highest hardness in the railhead is 700 (Bhn) and in of rail web is 600 (Bhn).
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Thermite welding, Mn, hardness, Tensile strength

نویسندگان مقاله محمدرضا شبگرد | mohammad reza
دانشکده مهندسی ساخت و تولید، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تبریز (Tabriz university)

محمد ملک آبادی | malek abadi
دانشکده فنی- مهندسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)

هادی عیوضی باقری | eivazi bagheri
دانشکده فنی- مهندسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز، شیراز، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی شیراز (Islamic azad university of shiraz)


نشانی اینترنتی http://jte.sinaweb.net/article_9839_2774b234fae15e1bad7926e04699cb76.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1231/article-1231-223421.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات