این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
مهندسی حمل و نقل
، جلد ۶، شماره ۲، صفحات ۳۱۱-۳۲۴
عنوان فارسی
بررسی خصوصیات مکانیکی ترکیبات مختلف از آسفالت و بتن بازیافتی تثبیت شده با سیمان ومسلح شده با الیاف فولادی
چکیده فارسی مقاله
یکی از مشکلات ناشی از تخریب ساختمانها و روسازی راهها، آلودگی زیست محیطی ایجاد شده از انباشتن نخالههای به دست آمده از آنها است. از نظر اقتصادی و زیست محیطی، بازیافت و استفاده مجدد از نخالههای حاصل از تخریب دارای اهمیت است. در صورتی که این مواد خصوصیات لازم را داشته باشند، میتوان آنها را در ساختار روسازی استفاده کرد. با توجه به این که بتن و آسفالت حجم قابل توجهی از نخالههای تخریب ساختمانها و راهها را تشکیل میدهند، در این تحقیق، به منظور بررسی قابلیت استفاده از این مواد در ساختار روسازی راه، مشخصات تراکمیو خصوصیات مکانیکی شامل مقاومت فشاری و خمشی ترکیبات مختلفی از خرده بتن و آسفالت بازیافتی که با سیمان تثبیت شده و با الیاف فولادی مسلح شدهاند مورد مطالعه قرار گرفته است. نتایج نشان میدهند که در تمامیترکیبات، با افزایش درصد سیمان، درصد رطوبت بهینه و حداکثر وزن مخصوص خشک افزایش مییابد. همچنین، در تمامیترکیبات مورد مطالعه، مقاومت فشاری و خمشی با افزایش سیمان تا 9% افزایش و پس ازآن کاهش مییابد. نشان داده میشود که مقاومت فشاری و خمشی با افزودن الیاف تا حد معینی افزایش و پس از آن کاهش مییابد. آنالیز اقتصادی انجام شده نشان دهنده اقتصادی بودن استفاده از این ضایعات در روسازی به صورت تثبیت شده با سیمان است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
An Investigation on the Mechanical Properties of Different Compositions of Cement Stabilized and Steel Fiber Reinforced Recycled Asphalt and Concrete
چکیده انگلیسی مقاله
One of the major problems caused by construction and demolition of buildings and highways is the environmental pollution due to the produced waste materials. Therefore, in addition to the protection of environment, the recycling and reusing of the waste materials is an economical measure. One of the applications of the waste materials is for highway construction. In order to investigate the applicability of the waste materials in pavement structure, as base or subbase layer, in this research, the compaction and mechanical properties of recycled asphalt and concrete stabilized by cement and reinforced by steel fibers have been studied. Different combinations of the recycled concrete and asphalt have been stabilized by various cement and steel fiber contents, and the compaction properties and the compressive and bending strength have been investigated. The results show that, in all the combinations, the optimum moisture content and the maximum dry density increase with increasing the cement content. In addition, it is found that, up to 9% of cement content, the compressive strength increases with increasing the cement content, and beyond that, the compressive strength decreases with increasing the cement content. Also, the compressive strength of the mixtures increases by addition of steel fiber, with the highest compressive strength at 1% of fiber content. The results also show that, the bending strength of the mixtures increases by increasing the cement and steel fiber content.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسن طاهرخانی |
دانشکده مهندسی، دانشگاه زنجان، زنجان، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه زنجان (Zanjan university)
فرهنگ فرخی |
دانشکده مهندسی، دانشگاه زنجان، زنجان، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه زنجان (Zanjan university)
امیر شایسته فر |
دانشکده مهندسی، دانشگاه زنجان، زنجان، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه زنجان (Zanjan university)
نشانی اینترنتی
http://jte.sinaweb.net/article_9840_d26600ab301608edca72becf92410e81.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1231/article-1231-223422.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات