این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
مهندسی حمل و نقل
، جلد ۶، شماره ۱، صفحات ۲۱-۳۴
عنوان فارسی
ارزیابی بلندمدت اثر ترکیبی سیاستهای مدیریت تقاضای حملونقل با استفاده از مدل پویایی سیستم (مطالعه موردی: کلانشهر مشهد)
چکیده فارسی مقاله
گسترش معضلات حملونقلی و هزینههای هنگفت اقتصادی-اجتماعی آن، استفاده از رویکرد مدیریت تقاضای حملونقل را با هدف استفاده کارآتر از منابع حملونقلی جامعه بهدنبال داشته است. از آنجاکه به دلایلی چون فقدان فناوری و هزینه زیاد بهنگامسازی آن، هزینه زیاد تغییر عادات حملونقلی شهروندان و ملاحظات سیاسی، بهطور معمول سیاستهای مدیریتی حملونقل در بازههای بلندمدتی پابرجا میمانند، لزوم اتخاذ سیاستهای کارآ تر براساس مدلهای دقیق به چشم میخورد. در این مقاله بررسی اثر بلندمدت سیاستهای مدیریتی حملونقل بر جامعه و محیط زیست به صورت ترکیبات دوتایی سیاستها مورد توجه قرار گرفته است. جهت بررسی اثر سیاستهای ترکیبی بر وضعیت حملونقل و بررسی روند اثرات متقابل متغیرهای مختلف در طول زمان، از مدل پویایی سیستم حملونقل در کلانشهر مشهد استفاده شده است. در این مطالعه سه سیاست افزایش بهای سوخت اتومبیل شخصی، قیمتگذاری ساعتی پارکینگ و قیمتگذاری ورود به محدوده طرح ترافیک، هر کدام در قالب چهار سطح مختلف مورد بررسی قرارگرفته است. جهت ارزیابی اثر سیاستهای مورد مطالعه، شاخص هزینههای تحمیل شده به جامعه و محیطزیست طی دوره 20 ساله ارائه و محاسبه شده است. نتایج حاصل از ارزیابیها نشان میدهد که ترکیب سیاست قیمتگذاری پارکینگ و دیگر سیاستها، اثر قابل توجهی در کاهش هزینههای تحمیل شده بر جامعه دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Long Term Evaluation of Transportation Demand Management Policy Pairs using a System Dynamics Model (Case Study: Mashhad Megapolis)
چکیده انگلیسی مقاله
Nowadays, there are many social and economic costs for transportation related problems. All these have led to improvements in transportation demand management (TDM) approach by transportation policy makers. TDM is a general term focused on more efficient use of transportation resources of societies. According to political considerations and due to high social cost of citizens’ habits change, as well as the cost of upgrading a designed technology to a newer one, TDM policies are often remain persistent for long periods in cities. To reflect the effect of such a TDM policy on transportation pattern of a city, adopted models must be able to estimate their long term effect on the city. This paper is focused on long term effect of simultaneous policy pairs on society and environment through a 20-year imposed cost index. To capture the interaction effect of two policies as well as their long term effect, a system dynamics model is adopted for the city of Mashhad. Three TDM policies consisting of increase in fuel cost, increase in parking cost and cordon pricing are considered, each of which designed in four different levels. Results show that policy pairs including increase in parking cost are more significant towards reducing the 20-year imposed cost index.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نشانی اینترنتی
http://jte.sinaweb.net/article_7623_e316625f125305b80d5cffa4a2b0d0ab.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1231/article-1231-223427.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات