این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی حمل و نقل، جلد ۶، شماره ۱، صفحات ۳۵-۴۶

عنوان فارسی بررسی اثر مشخصات مخلوط بتن آسفالتی بر شیارافتادگی با استفاده از آزمایش خزش استاتیکی
چکیده فارسی مقاله خزش به صورت رفتار تغییر شکل وابسته به زمان برای مصالح ویسکوالاستیک تحت بارگذاری تعریف می‏شود. در این تحقیق رفتار خزشی مخلوط‏های بتن آسفالتی به روش اعمال بار استاتیکی و اندازه‌گیری تغییر شکل ایجاد شده با استفاده از دستگاه تحکیم خاک که دستگاهی ساده و در دسترس بوده و در اکثر آزمایشگاه‏ها موجود است، طبق استاندارد BS-598 Part111 بررسی شده است. در این پژوهش، نمودار کرنش- زمان به عنوان خروجی آزمایش خزش به 4 قسمت تقسیم شده و برای هر قسمت یک کرنش تعریف شده است. این چهارکرنش عبارتند از :کرنش اولیه، کرنش نهایی، کرنش کلی و کرنش بازگشت‏پذیر. در این تحقیق از 2 دانه‏بندی، 3 درصد قیر و 2 نوع قیر استفاده شد. آزمایش‏ها در 3 دمای 20، 40 و 60 درجه سانتیگراد انجام شد. نتایج این تحقیق نشان داد از بین 4 کرنش تعریف شده در این تحقیق، کرنش اولیه و نهایی به دست آمده با دستگاه تحکیم خاک به عنوان خروجی آزمایش خزش، بیان کننده اثر مشخصات مخلوط بتن آسفالتی بر رفتار شیارافتادگی هستند. کرنش‏های کلی و بازگشت‏پذیر از روند منظمی پیروی نمی‏کنند و نمی‏توان از آنها در بررسی رفتار شیارشدگی مخلوط بتن آسفالتی بهره گرفت.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Effects of Hot Mix Asphalt Concrete Characteristic on its Rutting Behavior using Creep Test
چکیده انگلیسی مقاله Creep is defined as a time-dependent deformation behavior of viscoelastic materials under loading. In this study the creep behavior of asphalt concrete mixture is studied, using creep test by soil consolidation device, which is simple and exists in many laboratories, by the British Standard: BS-598- Part111. The strain-time diagram as a result of the creep test divided into four parts and a strain defined for each one. The four strains include: initial strain, final strain, total and reversible strain. In this paper, two types of aggregate grading, two types of bitumen in three different percentages of bitumen used to prepare laboratory samples. The tests performed in three different temperatures of 20, 40 and 60° C. The results of study showed that the initial and final strains as results of creep tests can illustrate the effects of asphalt concrete mixture characteristics on its rutting behavior. However, the total and reversible strains did not follow the regular trend.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله creep, hot mix asphalt concreter, rutting behavior, Strain

نویسندگان مقاله

نشانی اینترنتی http://jte.sinaweb.net/article_7624_f748d85329e63adcbee5e5a3d31fbd1c.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1231/article-1231-223428.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات