این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
مهندسی حمل و نقل
، جلد ۶، شماره ۱، صفحات ۸۳-۹۸
عنوان فارسی
طراحی سیستمی برای حمل و نقل جادهای با استفاده از تلفیق اطلاعات مکانی داوطلبانه (VGI) و زیرساخت داده مکانی(SDI)
چکیده فارسی مقاله
در برنامهریزی مسیر حملونقل به طور کلی یک یا چند گزینه پیشنهاد میشود. فرآیند انتخاب بهترین گزینه مسیر، با در نظر گرفتن حداقل اثرات زیستمحیطی، اجتماعی و اقتصادی و برآوردهشدن معیارهای مهندسی حملونقل انجام میشود. این فرآیند بدون توجه به الگوهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و یک برنامه خوب برای مشارکت مردم و برقراری هماهنگی بین سازمانهای مختلف مرتبط با پروژه، با مشکل مواجه خواهد شد. علاوه بر این، کمبود اطلاعات کافی، بهروز نبودن اطلاعات یا نبود یک روش یکسان در جمعآوری اطلاعات مورد نیاز، معمولاً از بزرگترین موانع در به دست آوردن نتایج منطبق بر واقعیتها است. در این زمینه، زیرساخت داده مکانی برای توسعه استانداردهای مشترک و مکانیزم به اشتراکگذاری داده بین سازمانهای مختلف، میتواند بسیار مفید باشد. از طرف دیگر، استفاده از فنآوریهای وب 2.0 که امکان تولید و به اشتراکگذاری دادههای مکانی توسط مردم را فراهم کردهاند، مشارکت مردم را تسهیل میکند. این دادههای تولید شده توسط مردم که VGI نامیده میشوند، میتوانند به منظور تکمیل و بهروزرسانی اطلاعات مکانی مورد نیاز استفاده شوند. هدف از این مقاله، طراحی سیستمی برای انتخاب بهترین گزینه مسیر با در نظر گرفتن ارزیابی اثرات و معیارهای مهندسی حملونقل گزینههای پیشنهادی و ایجاد محیطی برای تسهیل به اشتراکگذاری دادههای مکانی و مشارکتمردم است. این سیستم با استفاده ازروشهای تصمیمگیری، یک روش مناسب، سریع و قایل اطمینان برای دستیابی به بهترین گزینه براساس معیارهای مهم، فراهم میکند. نتایج این تحقیق، موفقیت زیرساخت دادهمکانی در تلفیق با VGI در زمینه انتخاب بهترین گزینه مسیر را نشان میدهد؛ بهطوریکه میتواند به کاهش هزینههای غیرضروری، کاهش آلودگیهای زیستمحیطی و افزایش سطح رضایتمندی مردم کمک کند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Design of a System using SDI and VGI Integration for Road Transportation
چکیده انگلیسی مقاله
In transport route planning, generally one or a few alternative routes are proposed. The process of selecting best route is carried out by considering minimal environmental, social and economic impacts and high performance in technical transportation criteria. This process may fail without considering the cultural, social and economic patterns of the region, suitable programming for public participation and coordination between the different organizations. In addition, lack of sufficient or updated information or lack of similar way to gather data a one of the important problems to get the real results. Therefore, spatial data infrastructure (SDI) is very useful for developing common standards and data sharing mechanism between different organizations in this domain. On the other hand, web 2.0 technologies that enable ordinary people to create and share spatial data facilitate public participation. These data called volunteered geographic information (VGI) can be used for completing and updating official data. The purpose of this paper is design a system by considering evaluating impacts and technical transportation criteria of proposed alternatives for selecting best rote as well as creating an environment for facilitating sharing spatial data and public participation. Also, this system provides a convenient, reliable and faster way to achieve best alternative based on most important criteria by using multi-criteria methods. Results indicate success of SDI in integration with VGI for selecting best route, so that can help to reduce extra costs, to reduce environmental impacts and increase public satisfaction.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نشانی اینترنتی
http://jte.sinaweb.net/article_7628_b699c7ab91cfa05fb76d53ea7755717a.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1231/article-1231-223431.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات