این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
مهندسی حمل و نقل
، جلد ۵، شماره ۴، صفحات ۵۳۳-۵۴۶
عنوان فارسی
خصوصیات سختی و خستگی مخلوط آسفالتی اصلاحشده با ضایعات بطریهای پلاستیکی (PET)
چکیده فارسی مقاله
در این تحقیق، خصوصیات سختی و خستگی مخلوط آسفالتی اصلاحشده با ضایعات بطریهای پلاستیکی (PET) مورد ارزیابی قرار گرفته است. مقادیر مختلف PET (2 تا 10 درصد نسبت به وزن قیر) به مخلوط آسفالتی با روش خشک اضافه شده و آزمایشهای مدول برجهندگی و خستگی در دماهای 5 و20 درجه سانتیگراد انجام شد. نتایج نشان دادند که مقادیر کم PET (تا 2 درصد نسبت به وزن قیر)، باعث افزایش سختی مخلوط آسفالتی شده و روند نتایج از آن به بعد، نزولی میشود. همچنین در دمای کم که مخلوط آسفالتی تمایل به سخت شدن دارد، افزودن PET باعث کاهش سختی آن میشود. مقادیر بالای PET ( به خصوص 8 و10 درصد) عمر خستگی مخلوط آسفالتی را بیشتر افزایش میدهد. رابطه بین عمر خستگی و کرنش اولیه نشان میدهد که در شرایط بارگذاری سنگین خرابی خستگی در دماهای کم تا متوسط بحرانیتر میشود.ولی در شرایط بارگذاری سبک و سطح کرنش کمتر از محدوده 210-160 میکرو، خرابی خستگی در دمای کم بحرانی نخواهد بود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Stiffness and Fatigue Properties of Modified Asphalt Mixes with Waste Plastic Bottles (PET)
چکیده انگلیسی مقاله
In this study, the stiffness and fatigue properties of asphalt concrete mixtures, modified by waste plastic bottles (PET) have been evaluated. Different amounts of PET (2% up to 10% by weight of bitumen) was added by dry process to the mix and the resilient modulus and fatigue tests at 5 and 20 °C were performed. The results showed that low amount of PET (up to 2% by weight of the bitumen) increases the stiffness and results are then descending. It also tends to harden the asphalt mixture at low temperature, the addition of PET to reduce its hardness. At high amount of PET (especially 8% and 10%), fatigue life of mixtures increased more and the relationship between fatigue life and initial strain shows that at high loading conditions, fatigue failure will be more critical, at low to moderate temperatures. On the contrary, at lower loading conditions where the strain values are less than about 160–210 microstrain, the fatigue failure is not critical at low temperatures.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نشانی اینترنتی
http://jte.sinaweb.net/article_6432_4c50b6340792c27b7e3081c193b5f47b.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1231/article-1231-223443.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات