این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی حمل و نقل، جلد ۵، شماره ۳، صفحات ۳۲۹-۳۴۶

عنوان فارسی محاسبات حالت گذرای جریان اتصال کوتاه به روش تبدیل لاپلاس در شبکه راه آهن برقی AC با سیستم تغذیه اتوترانسفورماتور
چکیده فارسی مقاله محاسبات اتصال کوتاه و حالت گذرای شبکه های الکتریکی از مهم ترین اجزای مراحل طراحی یک شبکه است. هادیهای یک شبکه علاوه بر تحمل جریان نامی شبکه و تأمین افت ولتاژ در محدوده قابل قبول، باید از نظرالکتریکی و مکانیکی تحمل جریانهای اتصال کوتاه را داشته باشند. علاوه بر این، باید محدوده تغییرات جریان اتصال کوتاه مشخص باشد تا ضمن انتخاب تجهیزات (سوئیچگیزها و ... ) با قدرت قطع و تحمل جریان اتصال کوتاه، سیستم حفاطتی را سریع و بموقع قطع کند. در این راستا باید حداکثر جریان اتصال کوتاه شبکه محاسبه شود. در این مقاله، روش تبدیل لاپلاس به منظور محاسبه حالت گذرای جریان اتصال کوتاه در شبکه یک پارچه راه آهن برقی AC با روش تغذیه اتوترانسفورماتور (شامل پست کشش، خطوط بالاسری و اتوترانسفورماتور) به همراه شبکه سه فاز بالادستی (شامل شبکه سه فاز و خطوط انتقال) بکار گرفته شده است. تمامی اجزای سیستم راه آهن برقی AC در حوزه لاپلاس مدل سازی شده و حالت گذرای جریان اتصال کوتاه توسط برنامه نویسی در محیط نرم افزار MATLAB/m-file محاسبه شده است. علاوه بر روش تبدیل لاپلاس، روشهای حل عددی نیز قادر به محاسبه حالت گذرای جریان اتصال کوتاه هستند. در این مقاله به منظور تأیید نتایج محاسبه حالت گذرای اتصال کوتاه توسط روش تبدیل لاپلاس، نتایج به دست آمده با نتایج شبیه سازی در نرم افزار PSCAD (در این نرم افزار از روش حل عددی استفاده می شود) مقایسه شده است. این مقایسه نشان دهنده دقت مناسب روش مدل سازی و حل در حوزه لاپلاس، به منظور محاسبه حالت گذرای جریان اتصال کوتاه است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Transient State Calculation of Short Circuit Current in AC Electrified Railway with Autotransformers Power Supply using Laplace Transform
چکیده انگلیسی مقاله Some of the most important aspects of network design include calculation of short circuits and temporary states of electrical networks. The conductors used in a network not only should handle nominal current of the network and supply voltage drops within acceptable limits, but should also have proper electrical and mechanical characteristics for enduring sparks and short circuit currents. Besides, the range of short-circuit current changes should be determined so that proper equipment (such as switchgears and …) which can endure short-circuit currents are selected for protecting the system and breaking current of a short circuit in time. In this regard, the highest amount of short-circuit current should be calculated. Therefore, in this dissertation, at first an AC railway system fed via auto transformers are introduced and then some techniques for calculating temporary short circuit conditions (including a numerical and a Laplace calculation method) are presented. Since a solution via Laplace is considered in this dissertation, all components of the AC electric railway system (including substations, overhead power lines, autotransformers) and the overhead network (including the 3 phase network and transmission lines) are modeled in form of Laplace. For this integrated system (AC electric railway system with its overhead power lines) a complete Matlab application, which can calculate temporary short circuit states, is developed. Some of outputs of the system comprise current and voltage of short-circuit in various parts of the network. In this dissertation, a sample research network is selected and temporary short circuit states and short circuit currents in various parts of the network are calculated.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله

نشانی اینترنتی http://jte.sinaweb.net/article_6018_f0e0221ed5f5b99686eddfe54da286df.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1231/article-1231-223447.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات