این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
مهندسی حمل و نقل
، جلد ۵، شماره ۲، صفحات ۲۳۳-۲۴۸
عنوان فارسی
تحلیل قابلیت اطمینان دال خط رهدا تحت اثر بارهای عبوری
چکیده فارسی مقاله
امروزه کاربرد خطوط بدون بالاست در راهآهن به دلایل مختلفی در حال گسترش است. از جمله علل این توسعه میتوان به کاهش هزینههای تعمیر و نگهداری، افزایش عمر مفید خط، امکان افزایش سرعت و افزایش مقاومت جانبی خط آهن اشاره کرد. از آنجایی که سازههای مدرن نیازمند طراحی پیچیدهتر وبحرانیتری هستند، نیاز روز افزونی به ارزیابی عدم قطعیتها در بارگذاری، هندسه، مشخصات مصالح و سایر عوامل موثر بر عملکرد سازه احساس میشود. یکی از روشهای ارزیابی این عدم قطعیتها روش تحلیل قابلیت اعتماد است. در تحلیل قابلیت اعتماد روشهای مختلفی برای تعیین شاخص ایمنی و احتمال خرابی وجود دارد. در این مقاله از روش مرتبه اول برای تعیین شاخص قابلیت اعتماد یک دال خط بتنی استفاده شده است. به این منظور تحلیل المان محدود سازه انجام گرفته و با استفاده از روش سطح پاسخ توابع نیرو برازش شده است. معادلات سطح شکست بر مبنای ضوابط آییننامه اروپایی تنظیم شده و قابلیت اعتماد دالخط مذکور محاسبه شده است. ضمنا یک آنالیز حساسیت به منظور تعیین تاثیر تغییرات عوامل مختلف در قابلیت اعتماد دالخط انجام شده است. نتایج این تحقیق نشان میدهد دال خط مورد مطالعه از قابلیت اعتماد مناسبی برخوردار بوده و بحرانیترین سطح شکست برای دال خط مذکور، سطح شکست مربوط به برش است. همچنین تنش تسلیم آرماتورها و مقاومت فشاری بتن مهم ترین عوامل تاثیرگذار در قابلیت اعتماد دالخط به شمار می روند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
دال خط، بارگذاری، قابلیت اعتماد، تابع سطح شکست،
عنوان انگلیسی
Reliability Analysis of Rheda Slab Track System under Traffic Loads
چکیده انگلیسی مقاله
Nowadays, the use of ballastless track is developing significantly because of several reasons. Decrease of height, decrease of maintenance cost, increase of service life,speed increasing capability and increase of track lateral resistance can be pointed as some of these reasons. As modern structures require more complex design, the need to assess uncertainities in loads, members geometry, material properties and other factors affecting the performance of the structure is growing. One method of assessing these uncertainties is reliability analysis. There are several methods in reliability analysis to determinate the safety index and the probability of failure. In this project the First Order Reliability Method (FORM) is used to determine the reliability index of a specified slab track. To reach this purpose an structural analysis is done and based on Response Surface Method, the best fitted internal force functions are achieved. Limit state functions are made based on the Eurocode criteria and the reliability index of mentioned slab track is calculated. Also a sensitivity analysis is made in order to determin the result of change of different factors on slab track reliability. Results indicate that the reliability of the studied slab track is adequate and the critical limit state for this slab track is the shear limit state. The yield stress of the reinforcement and concrete strength are the most important factors influencing the reliability of the slab track.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Rheda, Slab tracks, Reliability analysis, Safety Index
نویسندگان مقاله
نشانی اینترنتی
http://jte.sinaweb.net/article_5658_2f4cdb8328607c010f27a91e3caa2a9b.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1231/article-1231-223458.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات