این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی حمل و نقل، جلد ۵، شماره ۱، صفحات ۳۳-۴۸

عنوان فارسی تحلیل تغییرات تقاضا و اثرات آن در طراحی شبکه تغذیه‌کننده چندطریقه‌ای
چکیده فارسی مقاله یکی از راههای افزایش تمایل به استفاده از حمل و نقل همگانی، هماهنگی بیشتر بین طریقه‌های سرویس دهنده و یکپارچگی شبکه است. استفاده از طریقه‌های انبوه‌بر، زمانی توجیه پذیر است که تقاضای مناسب آنها به نحو مقتضی با استفاده از شبکه‌های پایین دست، مانند شبکه تغذیه کننده، تامین شود. در این مقاله، اثر تغییرات تقاضا برروی پارامترهای طراحی در شبکه‏ حمل و نقل همگانی تغذیه‌کننده بررسی می‌شود. با توجه به پیچیدگی ذاتی طراحی شبکه، بویژه طراحی تغذیه کننده ها و ناتوانی روشهای ریاضی در همگرایی و رسیدن به جواب در فضای چندبعدی مسئله، از یک روش فراابتکاری، الگوریتم اجتماع مورچگان، استفاده شده است. نتایج نشان می‌دهد افزایش تقاضا در نواحی حومه‏ای برای پارامترهای طراحی سیستم نسبت به مناطق مرکز شهر تأثیر بیشتری می گذارد و سبب افزایش هزینه های کلی سیستم بعلت طول بیشتر خطوط خواهد شد. بواسطه‌ خدمت رسانی همزمان طریقه‌ها در شبکه و تخصیص تقاضا، ایجاد خدمات نیم دور امکان‌پذیر می شود به طوری که تواتر شناور خطوط، سبب کاهش هزینه های استفاده کننده و بهره بردار و افزایش مطلوبیت سرویس می‌شود. در مطالعه موردی انجام شده در این مقاله، کاهش تقاضای نواحی دور و نزدیک خط ریلی باعث می‌شود تعداد خطوط 7%، تواتر بهینه 20%، مجموع طول خطوط شبکه 2% رشد و سرفاصله‌ی آنها نسبت به حالت مبنا بطور متوسط 21% کاهش داشته‏ باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Effect of Loading Pulse Related Parameters on the Resilient Modulus of Asphalt Mixes using Viscoelastic Theory
چکیده انگلیسی مقاله  Resilient modulus of asphalt concrete is one of the key input parameters in design of flexible pavements using mechanistic-empirical methods. Resilient modulus of asphalt mixes in laboratory is usually measured by applying a haversine pulse with a constant duration which could not be an actual simulation of stress pulse in field. In this paper, the effect of various parameters of loading pulse consisting of the shape, duration; the ratio of the pulse duration to rest period as well as the number of pre-conditioning cycles on the resilient modulus of asphalt concretes was investigated. For this purpose, complex modulus of four different asphalt mixes were utilized and after validating results of numerical method based on viscoelastic theory, resilient modulus of these mixes was computed under different conditions. Results of this research showed that the shape and duration of loading pulse affects the resilient modulus of asphalt concrete, significantly and these parameters should be considered in analysis and design of flexible pavements. In addition, the ratio of the loading duration to rest period must be equal to 9 or greater values to achieve the minimum accuracy of 3% in measurement of resilient modulus. In this paper, two models with high generalization ability have been presented to predict the resilient modulus of asphalt mixture with respect to loading duration and temperature. By taking advantage of these models, it is possible to carry out a limited number of resilient modulus tests and calibrate the model for the desired asphalt mix and then the resilient modulus of asphalt mix can be predicted in any temperature and loading frequency, accurately. It was also observed that there is a good relation between the resilient modulus under haversine pulse and resilient modulus under square pulse and after calibration of model in basis of limited number of experimental tests and known resilient modulus under Haversine pulse, the resilient modulus under square pulse can be predicted, accurately.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله

نشانی اینترنتی http://jte.sinaweb.net/article_5619_5f472a471644c02c72e4f5eb12e00819.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1231/article-1231-223464.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات