این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی حمل و نقل، جلد ۴، شماره ۱، صفحات ۱-۱۰

عنوان فارسی اثر سیمان در کاهش حساسیت مخلوطهای آسفالتی گرم به رطوبت
چکیده فارسی مقاله رطوبت به عنوان یکی از عوامل عریان شدگی آسفالت مطرح است، از بین بردن یا کاهش آثار رطوبت بر مخلوطهای آسفالتی گرم از مهم ترین مسائل متداول روسازی بوده و یکی از راههای حصول به این هدف، استفاده ازمواد مختلف در ساخت آسفالت است. در این زمینه می توان از سیمان پرتلند به عنوان ماده جایگزین فیلر در مخلوط آسفالتی استفاده کرد. در این مقاله، نتایج یک پژوهش آزمایشگاهی برای بررسی اثر سیمان در کاهش حساسیت آسفالت به رطوبت ارایه می شود. در آزمایشهای انجام شده در این تحقیق اثر مدت زمان استغراق و مجاورت مخلوط آسفالتی گرم در برابر رطوبت ارزیابی شد. این نتایج نشانگر آن است که تأثیر سیمان در افزایش مقاومت مخلوط آسفالتی گرم در برابر رطوبت تابع زمان است و این افزایش در زمانهای اولیه پس از اختلاط قابل توجه نیست.سیمان آثار مناسبی در کاهش حساسیت دراز مدت آسفالت به رطوبت دارد و این پدیده را می توان به زمان مند بودن واکنشهای شیمیایی نسبت داد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Effect of Cement in Reducing the Moisture Sensitivity of Hot Mixed Asphalt
چکیده انگلیسی مقاله Moisture is one of the most important causes of asphalt stripping. The removal of moisture effect on hot mixed asphalts is a major problem in pavement engineering. One solution to reduce this problem is using different kinds of additives during mixture procedure. Portland cement can be used as a substitute of filler in hot mixed asphalt. In this paper, results of a research program conducted to evaluate the effect of cement in reducing the moisture sensitivity of asphalt are presented. The experiments of this research are designed to assess the effect of long term humidity conditioning on hot mixed asphalt. Results indicate that the effect of cement in reducing the water susceptibility of asphalt strength is time dependent and anti-stripping effects in early stages after mixture are not considerable. Results also reveal that cement has a suitable long term moisture sensitivity reducing effect which can be attributed to the time dependence of chemical reactions.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Hot Mixed Asphalt, Portland Cement, Moisture sensitivity

نویسندگان مقاله

نشانی اینترنتی http://jte.sinaweb.net/article_2994_ae2c9d556823d63c5c15213834007bc5.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1231/article-1231-223493.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات