این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
مهندسی حمل و نقل
، جلد ۲، شماره ۴، صفحات ۳۴۷-۳۶۱
عنوان فارسی
شبیه سازی سازوکار انتقال برش در روسازیهای بتنی
چکیده فارسی مقاله
عمل شاخه ای و قفل و بست بین دانه های بتن، دو سازوکار اصلی در انتقال برش در انواع اتصالها و سطوح ترک خورده بتن مسلح است. عمل شاخ های تنها عامل انتقال برش در اتصال سازه ها و اعضای پیش ساخته مانند برخی روسازیهای بتنی است. رفتار روسازیها متاثر از عملکرد و میزان قابلیت انتقال نیرو از درزها و اتصالهای آنهاست. کارآیی و عمر مفید این سازه ها به طور مستقیم وابسته به نیروهای انتقالی است. بنابراین تحلیل عملکرد درزها و اتصالهای روسازیها نقش مهمی در این مورد دارد که خود نیز، وابسته به بکارگیری مدلهای رفتاری مناسب برای شبیه سازی سازوکار انتقال نیروست . در این مقاله، سازوکار انتقال برش به واسطه میلگردهای عبوری )شاخ های( در روسازیهای بتنی بر اساس تئوری تیر بر بستر ارتجاعی، مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و برای اندرکنش غیرخطی بتن و میلگرد توسعه و تعمیم یافته است. هدف اصلی، ارایه و بکارگیری روشی است که در عین کارآیی و دقت، موجب کاهش چشمگیر حجم محاسبات و در نهایت زمان تحلیل باشد. صحت مدل در دو قسمت و بر اساس داد ههای آزمایشگاهی موجود در سطوح تماسی و روسازیهای بتنی مورد بررسی قرار می گیرد
کلیدواژههای فارسی مقاله
روسازیهای بتن مسلح، عمل شاخ های، برش،
عنوان انگلیسی
Simulating Shear Transfer Mechanism in RC Pavements
چکیده انگلیسی مقاله
Dowel action and aggregate interlocking are the main mechanisms for shear transfer at RC joints and cracks. Dowel action is the only transfer agent across precast joints like those in some kinds of RC pavements. Behavior of RC pavement is affected by the load transfer capability at the joint. Efficiency of such a structure is directly related to the transferred loads. Therefore, analyzing joint and crack performance in pavements has an important role and also depends on using proper behavioral models to simulate load transfer mechanism. In this paper, shear transfer mechanism through dowel bars in RC pavements has been investigated based on the beam on elastic foundation theory (BEF) and has been extended to beam on inelastic foundation (BIF) to take account of the nonlinear interaction between concrete and reinforcement bars. In fact, the main objective is to provide a method which significantly reduces the calculation and analysis time while having acceptable accuracy. Model verification has been carried out in two parts (RC interfaces and RC pavements) in comparison with experimental results.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
RC pavement, dowel action, Shear
نویسندگان مقاله
نشانی اینترنتی
http://jte.sinaweb.net/article_1596_8708cb302eded3ebf5aa66cf08f0c7b6.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1231/article-1231-223532.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات