این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
مهندسی حمل و نقل
، جلد ۲، شماره ۲، صفحات ۱۱۵-۱۲۶
عنوان فارسی
روش جدید تانسوری سه بعدی جهت تشخیص آسیب لرزه ای در پایه بتنی پلها با استفاده از سیگنالهای پاسخ
چکیده فارسی مقاله
تاکنون برای تشخیص آسیب و محل آن به صورت گسترده از روشهای حوزه زمان و حوزه فرکانس استفاده شده است. با توجه به قابلیت توابع زمان-فرکانس مربعی، در این تحقیق برای اولین بار الگوریتم جدیدی بر پایه این توابع برای شناسایی سیستم و تشخیص آسیب لرزه ای در پایه پلها پیشنهاد شده است. برای انجام مطالعات از مدل پل PEER-W180 استفاده شده است. به این منظور پیش از رویداد زلزله، حسگر هایی در بالای هر یک از پایه های پل نصب شده و نیروی محرک به پل اعمال شده و سیگنالهای پاسخ پل ثبت می شود. پس از رویداد زلزله و ایجاد آسیب در پایه پل، مجددا سیگنالهای پاسخ پل تحت اثر نیروی محرک ثبت می شوند . سیگنالها با استفاده از توزیع تداخلی کاهش یافته که یک تابع در حوزه زمان-فرکانس است پردازش شده و مشخصات دینامیکی آنها استخراج می شوند. پس از آن با استفاده از روش پیشنهادی تانسوری سه بعدی، آسیب شناسایی شده و محل آن مشخص می شود. نتایج نشان دهنده توانایی الگوریتم پیشنهادی برای شناسایی سیستم و تشخیص آسیب لرزه ای ایجاد شده در پایه پل هستند. الگوریتم پیشنهادی تنها بر مبنای پاسخ پل، سیستم را شناسایی و آسیب را تشخیص می دهد. علاوه بر آن لازم نیست مدل تحلیلی و بهنگام شده پل ساخته شود. بر اساس نتایج به دست آمده با استفاده از الگوریتم پیشنهادی، پایه آسیب دیده به درستی شناسایی شده است. علاوه بر آن بیشترین مقدار خطا در محاسبه احتمال وجود آسیب در پایه ها با استفاده از الگوریتم پیشنهادی 1/6% محاسبه شده که نشان دهنده توانایی الگوریتم در شناسایی آسیب و تعیین محل آن است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
A New Three-Dimensional Tensor Method for Seismic Damage Detection in Concrete Piers of Bridges Using Response Signals
چکیده انگلیسی مقاله
In scientific research works, time domain and frequency domain methods have been widely used to detect damage and its location. By making attention to the capabilities of square time-frequency representations in this study a new algorithm based on the representations was suggested for the first time to identify system and detect seismic damage in bridge piers. To evaluate the proposed algorithm, the analytical model of PEER-W180 Bridge was used. According to the method, before an earthquake event, some sensors were installed on top of the piers and vibrated the bridge by exciting force and recorded the bridge response signals. After the earthquake event which caused damages in the bridge piers, structural response signals of the piers were then recorded. Therefore the signals were processed using Reduced Interference Distribution, which is a time-frequency representation, and dynamic characteristics were extracted. Then, by using the suggested threedimensional tensor method, the damage and its location were detected. The results show the ability of the proposed algorithm for system identification and seismic damage detection in bridge pier. The algorithm is an output-only method. Furthermore, there is no need to create and update an analytical model of an existing bridge. According to the results, the damaged pier was detected correctly using the proposed algorithm. In addition, maximum error in the probability of damage in the piers was calculated equal to % 6.1. Therefore, the results indicate the ability of the algorithm in detection the damage and its location.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نشانی اینترنتی
http://jte.sinaweb.net/article_1576_8fd314b1b9941c82222c12e5513517ae.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1231/article-1231-223542.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات