این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
مهندسی حمل و نقل
، جلد ۲، شماره ۲، صفحات ۱۲۷-۱۴۱
عنوان فارسی
بررسی کارآیی نسبی حمل و نقل مسافری و باری استانهای کشور در طول برنامه سوم و سالهای ابتدایی برنامه چهارم
چکیده فارسی مقاله
اهمیت حمل و نقل در توسعه کشورها و تاکید بر بهره وری در برنامه های پنجساله توسعه از مهم ترین علل انجام تحقیقات بیشتر در مبحث کارآیی حمل و نقل است. با وجود اهمیت این دو موضوع، کمتر تحقیقی مبحث سنجش کارآیی با استخراج شاخصهای مهم در صنعت حمل و نقل و با تاکید براستانها در طول برنامه های توسعه را مدنظر داشته است. دراین تحقیق برای دستیابی به چنین هدفی و با استفاده از 6 شاخص ورودی و 6 شاخص خروجی در دو برنامه سوم و سه سال ابتدایی برنامه چهارم، به بررسی کارآیی نسبی استانها در حمل و نقل باری و مسافری پرداخته شده است. در این راستا از مدل ریاضی تحلیل پوششی داده ها (DEA) و تحلیل حساسیت این مدل استفاده شده است. روش تحقیق مورد استفاده توصیفی- تحلیلی محسوب می گردد و داده ها از مراجع آماری معتبر استخراج شده اند. نتایج نشان از کارآیی بالای استانهای بوشهر و تهران و کارآیی پایین استان کهکیلویه و بویراحمد در برنامه سوم و چهارم توسعه دارد. تعداد وسایل نقلیه عمومی درون شهری به عنوان حسا سترین شاخص ورودی و میزان مسافر حمل و نقل جاد های به عنوان حساس ترین شاخص خروجی به دست آمدند که نشان از اهمیت این دو شاخص در کارآیی سیستم حمل و نقل کشور دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
حمل و نقل باری و مسافری، کارآیی، تحلیل پوششی داده ها،
عنوان انگلیسی
Investigation on Relative Efficiency Cargo and Passenger Transportation of Provinces during Third Development Plan and Primary Years of Fourth Development Plan
چکیده انگلیسی مقاله
Importance of transportation in development of countries and emphasis on productivity in the five-year development plans, are the most important reasons to do more research on the topic of transportation efficiency. Despite the importance of these two topics, less research with the extraction of performance measurement’s indicators in the transportation industry and emphasis of provinces during the development plan period have been implemented. In this research, to achieve this goal by using the 6 input and 6 output indices within the Third Development Plan and the first 3 years within the Fourth Development Plan, we consider the relative performance of the provinces in the cargo of transportation has been considered in this paper, by using the mathematical Data Envelop Analysis Model (DEA) and Susceptibility Model. The method used in this research is descriptive - analytic and the data are extracted from the valid census references. The results indicate that there is a high performance in Booshehr and Tehran Provinces and low performance in Kohgiluyeh and Boyer Ahmad Province, within the Third and Fourth plans .The number of inter –city vehicles is considered as a main input index and the number of passengers is considered as an output index, indicating the significance of both parameters in the performance of transportation system.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نشانی اینترنتی
http://jte.sinaweb.net/article_1577_08258be795faf2b71b660d984a3a4a1c.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1231/article-1231-223543.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات