این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
مهندسی حمل و نقل
، جلد ۱، شماره ۴، صفحات ۱۳-۲۶
عنوان فارسی
طراحی خطوط شبکه اتوبوسرانی شهری با استفاده از روش جستجوی ممنوع
چکیده فارسی مقاله
عملکرد هر سیستم حملو نقل همگانی نظیر سیستم اتوبوسرانی با توجه به تقابل عرضه و تقاضا صورت میگیرد. طراحی خطوط اتوبوسرانی از اهمیت خاصی برخوردار است که با توجه به شرایط فنی و مالی محدود برای سرمایهگذاری جهت زیرساخت این سیستم انجام میشود. ازآنجا که طراحی شبکه اتوبوسرانی، مسئله سادهای نیست، برای حل آن از روشهای مختلف از جمله از روشهای فراابتکاری استفاده میشود. روش مورد استفاده در این مقاله الگوریتم جستجوی ممنوع از روشهای فراابتکاری است. در این روش با تشکیل یک لیست ممنوع، مراحل مختلف جستجو در فضای جواب ذخیرهسازی میشود و از این لیست حافظه جهت هدایت جستجو به سمت جوابهای بهتر استفاده میشود. برای مطالعه موردی، شهر قزوین انتخاب شده واز الگوریتم جستجوی ممنوع برای طراحی شبکه اتوبوسرانی این شهر استفاده گردیده است. در این مقاله برای اولین بار از روش جستجوی ممنوع برای طراحی خطوط شبکه اتوبوسرانی استفاده شده است.، نتایج نشان میدهند که با استفاده از این روش میتوان شبکهای طراحی کرد که به کمک آن کاهش قابل توجهی در هزینههای استفاده کنندگان و ارائهدهندگان سیستم ایجاد میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Development of a Model for Designing Urban Bus Transit Network Based on Tabu Search
چکیده انگلیسی مقاله
Transportation system can be considered as an interactive position of supply and demand. Designing the bus lines is considered as a supply management procedure, which is fact-making decision about promotion of bus transportation system within the circumstances of limited resources for investment and construction. Whereas Bus Transit Network Planning is a complex combinatorial issue, heuristic methods are used to solve this problem. Research method used for this project is Tabu search algorithm. In this method with use of a tabu list, different prose of search in the solution space is stored and this memory is used to conduct the search to the better solutions. Using parameters involved in designing the bus network, concepts of this method are extended and adapted to Gazvin Bus Network. Results show that using this method, can provide routes based on both the operator and transit users cost reduction.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نشانی اینترنتی
http://jte.sinaweb.net/article_1562_f41d77ad1a72a0cad5469c5302635cf7.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1231/article-1231-223556.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات