این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
مهندسی حمل و نقل
، جلد ۱، شماره ۴، صفحات ۸۷-۹۸
عنوان فارسی
تعیین تعداد بهینه اتصال بر اساس معیار نزد یکی نتایج تخصیص به مشاهدات حجم در کمان: مطالعه موردی شهر مشهد
چکیده فارسی مقاله
اهمیت پیشبینی حجم جریان در کمانها برای برنامهریزی و سیاستگذاری دقیق و قوی، بررسی تأثیر اتصالها بهعنوان یکی از اجزاء شبکه و تعیین تعداد بهینه آنها برای ناحیههای ترافیکی را میطلبد. مطالعات نسبتا اندکی به بررسی تاثیر تعداد اتصالها بر نتایج تخصیص ترافیک پرداختهاند، ولی این مطالعات نشان دادهاند که اتصالها دارای نقش اساسی در این فرآیند هستند. هدف و نوآوری این مقاله تعیین تعداد بهینه اتصال ناحیههای ترافیکی بر اساس معیار نزدیکی نتایج تخصیص به مشاهدات حجم در کمان است که برای مطالعه موردی شهر مشهد پیادهسازی میشود. نتایج تحلیل آماری توصیفی نشان میدهد که برای سناریوی یک اتصال، کمینه، بیشینه و انحراف معیار قدرمطلق خطا نسبت به سایر سناریوها کمترین مقدار را دارد، ولی میانگین قدرمطلق خطای سناریوی پنج اتصال کمی بهتر از سناریوی یک اتصال است. این درحالی است که انحراف معیار سناریوی پنج اتصال بیشترین مقدار را داشته و از نظر سایر شاخصها نیز به خوبی سناریوی یک اتصال نیست. با افزایش تعداد اتصال، نه تنها برآورد حجم در کمان (ناشی از تخصیص تعادلی کاربر) لزوماً به مشاهده نزدیک نمیشود، بلکه میتواند باعث کاهش دقت در بازسازی مشاهدات باشد، بهطوری که برای نمونه موردی شهر مشهد میزان ضریب خوبی برازش از مقدار 0/54 برای یک اتصال به 0/38 برای 6 اتصال کاهش مییابد. نتایج نشانگر آن است است که برای شبکهای مانند شبکه معابر شهر مشهد و تقاضای اوج صبح، خروجی فرآیند تخصیص ترافیک با تعداد یک اتصال برای هر ناحیه ترافیکی دارای بیشترین نزدیکی به مشاهده حجم در کمان است و افزایش تعداد اتصال باعث کاهش دقت در بازسازی مشاهدات میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Optimum Number of Connectors based on the Proximity of Assignment Results to Observed Traffic Counts, Case Study of Mashhad
چکیده انگلیسی مقاله
Traffic volume prediction on links for exact planning and policy making requires the investigation of the impacts of connectors as important elements of the networks, and their optimum number. Few studies have been conducted on the effect of the number of connectors on traffic assignment; however they have emphasized their important role. The aim and novelty of this paper is the prediction of the number of connectors based on proximity of assignment results to observed traffic counts, implemented for case study of Mashhad. Descriptive statistics analysis shows that for the one-connector scenario, the minimum, maximum and standard deviation of the absolute error term are the least among the six scenarios. The mean, however, is not as small as the five-connector scenario, whose other statistics are not as good as the first. Results show that increasing the number of connectors not only does not improve the replication of observed traffic counts, but also causes a decrease in its coefficient of determination (RP2P) from 0.54 for one connector to 0.38 for six connectors for the case study. It is concluded that for a network like that of Mashhad and morning peak demand, the assignment results for only one connector having the best observation replication among the six scenarios.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نشانی اینترنتی
http://jte.sinaweb.net/article_1567_27a9a56c5352e93d060096fbe4dbbafe.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1231/article-1231-223561.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات