این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
مهندسی حمل و نقل
، جلد ۱، شماره ۲، صفحات ۹۳-۱۰۶
عنوان فارسی
مدل تخصیص ناوگان گشتهای امداد خودرو در شبکه بزرگراهی شهری
چکیده فارسی مقاله
کاهش مدت زمان پاسخگویی به حوادث یکی از اهداف برنامه های مدیریت حوادث است. برنامه گشتهای امداد خودرو به عنوان جزیی از سیستم مدیریت حوادث می تواند نقش موثری در برطرف نمودن سریع حادثه از طریق کاهش مدت زمان شناسایی، تایید و عکس العمل به حادثه ایفا کند. هدف از این مقاله تخصیص ناوگان میان مسیرهای حرکت گشت های امداد خودرو به گونه ای است که زمان پاسخگویی به حوادث حداقل گردد. این کار از طریق حل مدل بهینه سازی غیرخطی صورت می گیرد که تابع هدف آن حداقل نمودن زمان عکس العمل به مجموع حوادثی است که در یک دوره زمانی مشخص رخ می دهد. زمان عکس العمل در این مدل از دو بخش زمان طی مسیر در صف ناشی از حادثه و زمان طی مسیر با سرعت ثابت و در شرایط بدون تراکم تشکیل شده است. در نهایت به کارگیری مدل در شبکه بزرگراهی شهر تهران نشان می دهد که روش ارایه شده در مقایسه با سایر رو شهای قبلی می تواند زمان رسیدگی و پاسخگویی به حوادث را کاهش داده و از تراکم ایجاد شده در نتیجه وقوع حوادث بکاهد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مدیریت حوادث، گشت های امداد خودرو، تخصیص ناوگان،
عنوان انگلیسی
Fleet Allocation Model of Service Patrols in Urban Freeway Network
چکیده انگلیسی مقاله
Reduction in incident response time is one of the incident management programs. As a component of incident management system, Freeway Service Patrols (FSPs) have a key role to response incidents better through reducing the time of detection, verification and responding. This paper is to propose a fleet allocation model among patrol routes to minimize incidents response time. We attempt to minimize the response time of patrolling trucks to incidents, for all of incidents that occur in a certain time period, by a nonlinear programming model. This response time for FSP is divided into two sections, the first is the time of traveling with predefined speed in the free flow traffic conditions and other is the time it consumes on the incident queue. Finally, the proposed model has been implemented in Tehran freeways to show the practical capabilities of it. The results show that optimal fleet allocation by this model can reduce incident response duration and mitigate non-recurrent congestion due to these events, compare with other traditional fleet allocation methods.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نشانی اینترنتی
http://jte.sinaweb.net/article_1553_2dce6b887d0f875dfbb0f6739f45f965.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1231/article-1231-223575.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات