این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی مکانیک امیرکبیر، جلد ۵۲، شماره ۱۱، صفحات ۷۱-۸۰

عنوان فارسی بررسی تجربی میدان جریان القائی درون ریز و فرو وزش در زیر ملخ‌های کوچک پشت سرهم
چکیده فارسی مقاله در این مطالعه از یک دستگاه آزمایشگاهی چند منظوره ساخته شده به همراه یک بدنه مدل با ملخ‌های پشت سرهم برای انجام تعدادی از آزمایش ها به منظور درک دقیق رفتار جریان درون‌ریز و فرو‌وزش این ملخ‌ها استفاده شد. نتایج بدست آمده نشان دادند که برای یک ملخ تنها، جریان درون‌ریز در نواحی به غیر از نوک و سه پنجم میانی طول ملخ، نزولی است. با استفاده از داده‌های حاصل از آزمایش‌ها، یک الگوی تقریبی از جریان درون‌ریز و فرو‌وزش ملخ مورد آزمایش ارائه شد. نتایج نشان دادند که در پیکره‌بندی ملخ‌های پشت سرهم، انتشار نوسانات و همچنین اغتشاشات ناشی از جریان‌های حلقوی لبه فرار پره‌های ملخ جلویی بر جریان درون‌ریز ملخ عقبی تأثیر گذاشته و باعث تغییر رفتار آن نسبت به یک ملخ تنها می‌شود. مشاهده شد که با لحاظ نمودن اثرات بدنه، نوسانات حقیقی و پدیده‌های غیر دائم روی داده در تحقیق حاضر، نتایج بدست آمده واقعی‌تر بودند. تجربیات این پژوهش نشان دادند که مقادیر سرعت فرووزش در زیر نواحی غیر مرکزی ملخ بیشتر از مقدار سرعت درون‌ریز آنها هستند ولی تقریباً در تمام نقاط طول ملخ، این مقادیر کمتر از 2 برابر هستند. بنابر این رابطه استخراج شده از تئوری اندازه حرکت در مورد ارتباط جریان درون‌ریز و فرو‌وزش ملخ‌های کوچک این آزمایش‌ها صدق نکرد. بنابر این با توجه به تفاوت پدیده‌های حاکم برملخ پهپادهای عمودپرواز با ملخ‌های مرسوم بالگردها نیاز است تا در پیش‌بینی عملکرد و طراحی این نوع وسایل پرنده، به این تفاوت‌ها و تغییر رفتارها توجه شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Empirical Investigation of Induced Inflow and Down wash under the Small Tandem Rotors
چکیده انگلیسی مقاله In this study, a multipurpose testing equipment with a sub-scale model body with tandem rotors configuration was used to carry out a number of experiments in order to understand the inflow and down wash behavior of these rotors. The results showed that for single rotor, inflow is descending except in central areas. By using the data obtained from the experiments, an approximate pattern of inflow and downwash of rotor was presented. This pattern was found to be similar to the pattern that was presented for conventional helicopters rotors under settling with power condition. This phenomenon is one of the reasons contributing to the formation of an unstable turbulent flow in the central areas of the rotor. The results showed that interacting of the two tandem rotors has an effect on the behavior of the rear rotor inflow and changes its behavior in comparison with single rotor. It was observed that the results obtained from this study were more realistic due to considering the effects of the body, actual fluctuations of the flow. The experiments in this study showed differences exist in the principles governing the aerodynamic performance of rotors used in UAVs in comparison with conventional helicopters rotors. Therefore, it is necessary to pay enough attention to these differences and behaviors in predicting the aerodynamic performance and design of this type of flying machines.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Inflow, down wash, testing equipment, tandem rotors, UAV

نویسندگان مقاله علی مهرابی |
دانشجوی دکتری هوافضا، دانشکده فنی مهندسی، دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران

علیرضا داوری |
گروه هوافضا- دانشکده مکانیک و هوافضا- دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات


نشانی اینترنتی https://mej.aut.ac.ir/article_3606_43a13ffbffbb07ecc7c2e13ac216050a.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1252/article-1252-2235914.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات