این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
مهندسی مکانیک امیرکبیر
، جلد ۵۲، شماره ۱۰، صفحات ۱۸۱-۱۹۰
عنوان فارسی
بررسی تجربی استحکام بین لایه ای در چند لایه فلزی – الیافی اصلاح شده با الاستومر در ضربات سرعت بالا و پایین و بارگذاری خمشی شبه استاتیکی
چکیده فارسی مقاله
با توجه به نیاز روز افزون به سازه های مقاوم در برابر بار های ضربه ای، لمینیت های هیبریدی مورد توجه ویژه قرار گرفته اند. همچنین به منظور رسیدن به مقاومت مناسب، سفتی بالا و ظرفیت جذب انرژی بالا، چسبندگی بین لایه های مختلف این نوع سازه ها اهمیت فراوانی دارد. هدف از پژوهش حاضر، بررسی استحکام بین لایه ای در فصل مشترک لایه ی آلومینیوم،لایهی کامپوزیت شیشه اپوکسی و لایه ی لاستیک طبیعی تحت بارگذاری های ضربه ای سرعت پایین، ضربه با سرعت بالا و شبه استاتیک است. سازه ای که در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفته است شامل چهار لایه با جنس های مختلف میباشد که عبارت اند از : دو لایه ی آلومینیوم به عنوان لایه های خارجی و کامپوزیت با شش لایهی شیشه/اپوکسی و یک لاستیک طبیعی بین دولایه ی آلومینیوم. برای رسیدن به بهترین چسبندگی و کمترین جدایش بین لایه ای در اثر بارگذاری های مختلف، سه نوع چسب مختلف شامل کموزیل 222، بایلا S2 و سیانوآکریلات در فرآیند ساخت استفاده شدند. آزمایش ضربه ی باسرعت بالا با پرتابه ی سر کروی و کالیبر 10 میلیمتر توسط دستگاه تفنگ گازی انجام شد. آزمایش ضربه سرعت پایین با نفوذکننده ی 10 میلیمتری با دماغه کروی شکل توسط دستگاه سقوط وزنه انجام گرفت. در نهایت آزمایش شبه استاتیک خمش سه نقطه توسط دستگاه کشش- فشار یونیورسال روی نمونه های استاندارد صورت پذیرفت.با در نظر گرفتن نحوه و مود خرابی نمونه ها بهترین چسب بر پایه مطالعه پارامترهای آسیب معرفی شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Experimental investigation on the inter-laminar strength in a hybrid elastomer modified fiber metal laminate under high and low velocity impact and quasi-static bending
چکیده انگلیسی مقاله
Growing the need to impact resistive structures, hybrid laminates have been absorbed much attention. To reach appropriate strength, high stiffness and good energy absorption, the interfacial adhesion between different layers is important. The present paper is an attempt to assess the adhesion between different layers in a hybrid laminate consists of natural rubber, glass/epoxy composite and two layers of aluminum under high and low velocity impact and quasi static three-point bending conditions. In order to minimize the debonding, three kinds of specimens were made by three different adhesives including Chemosil 222 and its primer, Bylamet S2 and Cyanoacrylate. High and low velocity impact tests were carried out by a gas gun and drop hammer apparatus using a 10 millimeter hemispherical striker. Finally, quasi-static three-point bending tests were accomplished by a universal tension/compression apparatus. Damage and failure mechanisms and mechanical properties of the samples were studied and the best adhesive for each interface was determined. The results showed a better performance of Bylamet S2 adhesive in almost all types of loadings.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمدامین زارع زاده مهریزی |
طراحی کاربردی،دانشکده مکانیک،دانشگاه تربیت مدرس،تهران،ایران
علیرضا طاهرزاده فرد |
طراحی کاربردی، دانشکده مکانیک، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
غلامحسین لیاقت |
طراحی کاربردی، دانشکده مکانیک، دانشگاه تربیت مدرس، ایران، تهران
حامد احمدی |
طراحی کاربردی، دانشکده مکانیک، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
یاور عنانی |
پژوهشگر پسا دکترا، مهندسی مکانیک، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
امین خدادادی |
طراحی کاربردی، دانشکده مکانیک، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
سیده سمانه آسمانی |
طراحی کاربردی، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://mej.aut.ac.ir/article_3602_be0d3c0ab519097af95025af2e83b5f2.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1252/article-1252-2235945.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات