این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
مهندسی مکانیک امیرکبیر
، جلد ۵۲، شماره ۸، صفحات ۱۲۱-۱۳۰
عنوان فارسی
تحلیل تنش و آنالیز ارتعاشات چرخ بدون باد (توییل) و بررسی تاثیر میزان انحنای پره و سرعت بر ارتعاش چرخ با استفاده از روش اجزای محدود
چکیده فارسی مقاله
چرخ توییل گونهی جدیدی از چرخهای بدون باد میباشد که در حال گذراندن مراحل تحقیقاتی به منظور جایگزینی تایرهای خودرو میباشد. در این تحقیق هدف شبیهسازی چرخ از ابتدای حرکت تا رسیدن به سرعت 60 کیلومتر بر ساعت و بررسی ارتعاشات و تاثیر انحنا و سرعت بر مقدار آن میباشد. میزان انحنای پره بر روی ارتعاش پره و در نتیجه ارتعاش چرخ تاثیرگذار است. به همین منظور علاوه بر چرخ مرجع که پرههای آن دارای انحنای 5 میلیمتر میباشد، دو مدل پرهی دیگر با انحناهای 4 و 6 میلیمتر طراحی گردیده و نشان داده شد که با تغییر در انحنای پرهها دامنهی ارتعاش پرهها و فرکانسهای ارتعاشی آنها به شدت تغییر میکنند. یکی از معایب این نوع چرخها، ارتعاشات و ایجاد سر و صدای زیاد در سرعتهای بالاتر از 80 کیلومتر بر ساعت میباشد. بدین منظور چرخ با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به دوران درآمد. در سرعتهای بالاتر از 70 کیلومتر بر ساعت مشاهده شد که پرههای چرخ به شدت ارتعاش کردند به گونهای که فرکانس ارتعاش پرهها با فرکانس طبیعی آنها یکسان شده و پدیدهی تشدید رخ داد. نتیجهی نهایی این میباشد که چرخ طراحی شده برای استفاده در وسایل نقلیه با سرعت حرکت پایینتر از 70 کیلومتر بر ساعت مناسب هستند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
چرخ بدون باد، توییل، ارتعاش، تحلیل اجزای محدود،
عنوان انگلیسی
Stress Analysis and Vibrational Investigation of Non-pneumatic Tire (Tweel) and Study the Effect of the Spoke Curvature and Velocity on the Vibration of the Wheel Using of Finite Element Method
چکیده انگلیسی مقاله
Tweel is a new type of non-pneumatic tire that is going to be replaced instead of tire in machines. The purpose of this research is to simulate the wheel from beginning of the movement to reaching a speed of 60 kilometers per hour and study the vibrations and the effect of curvature and speed on its value. Spokes curvature has effect on the vibrational behavior of the wheel. For this reason, in addition to the wheel with spokes curvature of 5 millimeters, two other models with spokes curvature of 4 and 6 millimeters are also modeled. These studies have shown that with changes in curvature of spokes, domains of spokes vibrations and vibrational frequencies have changed dramatically. Two important disadvantages of this wheel are vibrations and making loud noises at speeds more than 80 kilometers per hour. For this purpose, the speed of the wheel in the simulation is increased to 100 kilometers per hour. It is observed that at speeds of higher than 70 km/h, the spokes of the wheel are highly vibrated. At this moment spokes vibrational frequencies are as same as their natural frequencies and the resonance occurs. The final result is that the tire designed in this project is just operational in cars with low speed.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Non-pneumatic tire, Tweel, Vibration, finite element method
نویسندگان مقاله
فرزانه برادران |
صنعتی اصفهان، مهندسی کانیک
پیمان مصدق |
صنعتی اصفهان*مهندسی مکانیک
رضا Tikani |
صنعتی اصفهان*مهندسی مکانیک
نشانی اینترنتی
https://mej.aut.ac.ir/article_3368_ac757a24108c6a5954f07e8e3aeaf47c.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1252/article-1252-2235977.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات