این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مهندسی عمران مدرس
، جلد ۱۴، شماره ۲، صفحات ۹۵-۱۰۳
عنوان فارسی
بررسی همبستگی نتایج آزمایش های و سه محوری سیکلی CBR ،LWD
چکیده فارسی مقاله
مدول برجهندگی خاک بستر یکی از پارامترهای مهم در طراحی روسازی است که با انجام آزمایش سه محوری سیکلی روی نمونه های استوانه ای به دست می آید . با توجه به پیچیدگی و مشکلات این آزمایش، انجام آزمایش های میدانی به شرط وجود همبستگی مناسب بسیار مفید خواهد بود . امروزه کاربرد آزمایش های غیرمخرب روسازی در جهان رو به گسترش است . سرعت بالای انجام آزمایش، دقت زیاد تجهیزات اندازه گیری، غیرمخرب بودن و پوشش نقاط بیشتر در سطح راه، عمده دلایل استقبال از توسعه پیدا کرده است . این د ستگاه LWD آزمایش های غیرمخرب است. در سال های اخیر کاربرد دستگاه غیرمخرب و قابل حمل قادر است در زمانی اندک و با دقت بالا، نقاط مختلف لایه اجرا شده را از نظر سازه ای ارزیابی کند . هدف اصلی این پژوهش به منظور تخمین مدول برجهندگی بستر روسازی و کنترل کیفیت اجرای آن است . LWD امکان سنجی انجام آزمایش میدانی با دستگاه سه CBR ،LWD بدین منظور یک محور در مرحله اجرای بستر روسازی برای انجام آزمایش های پژوهش انتخاب شد و آزمایش های مقایسه شود . پس از بررسی نتایج LWD محوری سیکلی بر روی مصالح انجام شد. همچنین تراکم هر نقطه اندازه گیری شد تا با نتایج و سه محوری سیکلی وجود دارد . همچنین پراکندگی LWD مشخص شد ارتباط خوبی بین نتایج آزمایش های پژوهش به خصوص به منظور کنترل کیفیت لایه بستر بسیار مناسب است .
کلیدواژههای فارسی مقاله
محوری سیکلی، مدول برجهندگی، CBR، LWD،
عنوان انگلیسی
Correlation of LWD, CBR and Cyclic-Triaxial Tests
چکیده انگلیسی مقاله
The resilient modulus of subgrade is an important factor in pavement design which is determined by cyclic triaxial test on cylindrical samples. Due to test complication and difficulties, other tests could be useful if there is an appropriate correlation between results. Nowadays non-destructive testing of pavement is growing in the world as they are rapid, without destruction and have precision measuring equipment. In recent years the application of LWD has been widely developed. This device evaluates pavement structure of several locations in short time with high accuracy. The main objective of this paper is to evaluate the LWD feasibility in order to estimate subgrade resilient modulus and the quality control of construction. So the in-construction road path have been chosen, then LWD field test, CBR laboratory test and finally cyclic triaxial have been done. Also the compaction percentage of each point determined to compare with LWD results. Comparing modulus obtained from LWD results to other test lead to establish models and equation which the best relation between LWD modulus and resilient modulus acquired. Also LWD result scattering is less than CBR. Moreover LWD device has enough efficiency for structural evaluation of unbound material and quality control of pavement sublayers
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
LWD, CBR, Cyclic Triaxial, Resilient modulus
نویسندگان مقاله
منصور فخری |
دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی (Khajeh nasir toosi university of technology)
سینا برازوان |
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)
نشانی اینترنتی
http://mcej.modares.ac.ir/article_11635_442f4069205c69ebc393e59cd1292f0e.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1242/article-1242-225493.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات