این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مهندسی عمران مدرس
، جلد ۱۳، شماره ۲، صفحات ۲۷-۳۷
عنوان فارسی
تعیین مقاومت و سختی برشی مخلوطهای آسفالتی با استفاده از دستگاههای برشی مورب و قائم
چکیده فارسی مقاله
چکیده- بررسیهای انجام شده نشان میدهد که بهبود و افزایش مقاومت مخلوطهای آسفالتی در برابر تنشهای برشی باعث کاهش و به تاخیر افتادن خرابیهایی نظیر شیارافتادگی در روسازیها خواهد شد. هزینههایی که هر ساله در کشور صرف بهبود و مرمت روسازیهای آسیبدیده میشود، اهمیت بهبود مقاومت روسازیها را در برابر تنشهای برشی وارده بخوبی مشخص مینماید. هدف از این تحقیق ارزیابی عملکرد دو نوع دستگاه برشی طراحی و ساخته شده در آزمایشگاه دانشگاه تربیت مدرس بمنظور اندازهگیری مقاومت و سختی برشی مخلوطهای آسفالتی است. با شناخت و ارزیابی پارامترهای موثر در افزایش مقاومت برشی مخلوطهای آسفالتی میتوان مخلوطهای آسفالتی با مقاومت برشی مناسب را طراحی نمود. شکست یا جداشدگی در مخلوطهای آسفالتی میتواند در حالتهای برش خالص، کشش خالص، برش همراه با فشار و برش همراه با کشش صورت گیرد. در این تحقیق برای ارزیابی مقاومت برشی مخلوطهای آسفالتی ساخته شده با دو نوع قیر خالص با درجه نفوذ مختلف، دو نوع دستگاه برشی طراحی و ساخته شد و نمونههای مارشال ساخته شده با دو نوع قیر تحت اثر نیروی برش خالص (دستگاه قائم) و فشاری – برشی (دستگاه مورب) گسیخته شدند و حداکثر مقاومت و سختی برشی نمونهها تعیین گردید. آزمایشات نشان دادند که مقاومت و سختی برشی مخلوطهای آسفالتی حاوی قیر خالص 70/60 در مقایسه با مخلوطهای آسفالتی حاوی قیر خالص 100/85 بیشتر است. با استفاده از هر یک از این دو دستگاه میتوان پارامترهای مختلف تاثیرگذار در مقاومت و سختی برشی نمونهها را بررسی کرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Measured Shear Strength and Hardness of Asphalt Mixtures Using Shear Devices Designed and Built
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract: From examining the pavement failures and itscauses, these results are obtained, improving and increasing resistance of asphalt mixtures against incoming stresses (vertical, shear and torsion stresses), causing delay and reduce failures created on pavement and thus their productivity and life will be increased.Costs that each year spent in the country to improve and repair of pavements withfailures, illustrate theImportance of improving the resistance of pavements against the incoming stresses.This study introduced two types of shear device has been developed in order to measure shear strength and shear stiffness of asphalt mixtures.Shear strength and shear stiffness of asphalt mixtures has a close relationship with the adhesion (c) and friction angle between the materials of asphalt aggregate mixtures. Increasing each of these parameters, the shear strength of asphalt mixtures will be increased. Identifying and evaluating effective parameters that increased asphalt mixtures resistance, including gradated aggregate materials used or the effect of compaction, type and amount of binder, asphalt mixtures with the appropriate shear resistance can be produced. This requires the evaluating of effective factors in shear strength of the constructed samples.The failure or destruction in asphalt mixtures in states of pure shear, pure tension, shear with pressure, and shear with traction can occur.In this study, to evaluate the shear resistance of asphalt mixtures made with two different penetration grade bitumen, two types of shear device was designed and built and Marshall samples made with two types of bitumen, under force of pressure - shear and pure shear were disjointed and the maximum shear strength and shear stiffness of them were calculated.Using any one of these two units, different parameters in the effective shear strength and hardness of the samples can be investigated and asphalt more shear resistance against shear forces produced. Testing and evaluation, this result is achieved that Because the effect of consumption of bitumen type on asphalt mixtures properties (increasing adhesion coefficient), shear strength and shear stiffness of asphalt mixtures containing bitumen 60/70 in comparison with asphalt mixtures containing bitumen 85/100 is more
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمد دیندار |
دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
ابوالفضل حسنی |
دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
امیر کاووسی |
دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
هومن محسن زادگان |
دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
نشانی اینترنتی
http://mcej.modares.ac.ir/article_1936_ad63549fcd131492fdfb948eefac2e48.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1242/article-1242-225548.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات