این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
مهندسی عمران مدرس
، جلد ۱۱، شماره ۴، صفحات ۱-۱
عنوان فارسی
کاربرد مدل های رگرسیون پرصفر در مدل سازی تصادفات بزرگراه های درون شهری دوره ۱۱، شماره ۴، پاییز ۱۳۹۰،
چکیده فارسی مقاله
در این نوشتار به پژوهشی که برای شناسایی عوامل مؤثر بر فراوانی و شدت تصادفات بزرگراههای درون شهری انجام شده پرداخته می شود و به عنوان مطالعه موردی از داده های تصادفات بزرگراههای شهری مشهد استفاده می شود. مدل های آماری که در این پژوهش مورد استفاده قرار گرفته، مدل های رگرسیون پواسن، دوجمله ای منفی، پواسن پرصفر و دوجمله ای منفی پرصفر می باشد، بعلاوه از متغیرهای مربوط به جریان ترافیک و طرح هندسی راه به عنوان متغیرهای ناوابسته مدل ها استفاده شده است. کار ویژه ای که در این پژوهش صورت گرفته، جداسازی حجم کل ترافیک به حجم خودروهای سواری، خودروهای سنگین و خودروهای غیر سواری سبک است تا نقش حجم ترافیک در رخداد تصادفات بطور ویژه و موشکافانه بررسی گردد و روشن شود دقیقاً کدام بخش از ترافیک نقش مؤثر یا مؤثرتری در رخداد تصادفات دارد. در این پژوهش کارایی مدل های رگرسیون پرصفر در برابر مدل های رگرسیون ساده پواسن و دوجمله ای منفی در مدل سازی تصادفات بزرگراه های درون شهری بررسی می گردد. نتایج پژوهش نشان می دهد شمار راههای دسترسی و قوس های افقی در بخش های بزرگراه و حجم خوروهای غیرسواری سبک نقش افزاینده ای در احتمال رخداد تصادفات دارند، همچنین مدل رگرسیون دوجمله ای منفی پرصفر بهترین و برازنده ترین مدل هم برای مدل سازی تصادفات با زیان مالی و هم تصادفات با زیان جانی است و بر این اساس می توان کفایت مدل های رگرسیون پرصفر را در مدل سازی تصادفات بزرگراه های درون شهری مشهد تأیید کرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Application of Zero -Inflated Regression Models for Modeling Accidents on Urban Highways
چکیده انگلیسی مقاله
we handle in this paper, the research that have been performed to recognize the factors that affect crash frequency and severity in urban highways and use crash data of mashhad urban highways as a case study. Statistical models that have been used in this research include Poisson, Negative binomial, Zero-inflated poisson and Zero-inflated negative binomial regression models. Traffic flow related and road geometric related variables have been used as independent variables of models. Special task that have been done in this research ,is separation of total traffic volume into passenger cars, heavy vehicles and light non-passenger car vehicles volume to have an especial and thorough look at the role of traffic volume in crash occurrence , whether crashes with property loss only or more severe crashes, and see ,precisely which part of traffic have an effective role or more effective role in crash occurrence. In this research, the efficiency of Zero-inflated models is investigated against Poisson and Negative binomial regression models in modeling accidents on urban highways. Results of the research show that the number of access roads and horizontal curves on highway segments and the volume of light non-passenger car vehicles have increasing role in likelihood of accidents. Furthermore, Zero-inflated negative binomial regression model is the best and fittest model for modeling accidents, whether with property loss only or more severe and consequently the efficiency of Zero-inflated models in modeling accidents on urban highways of Mashhad is approved.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
احسان عباسی |
بلوار هاشمیه 10 پلاک 24
اسماعیل آیتی |
هنرستان15 پلاک16
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات