این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی عمران مدرس، جلد ۷، شماره ۱۱، صفحات ۹۵-۱۰۷

عنوان فارسی بررسی رفتار چرخه‌ای اتصالات پشت‌بنددار
چکیده فارسی مقاله برای کاهش خرابی ساختمانها در زلزله و جذب انرژی زلزله‌، اتصالی مناسب است که به‌طور قطع مفصل پلاستیک را در داخل تیر ایجاد نماید تا قطعات اتصال، جوش، چشمه اتصال و ستون دچار صدمه نشود. اتصال پشت‌بنددار یکی از انواع اتصالاتی است که توانایی ایجاد شرایط فوق را دارد. نمونه‌ای از این اتصال در دانشگاه برکلی آزمایش شده است. در این تحقیق این اتصال با در‌نظر گرفتن اثر پس کمانش، به‌‌روش المان محدود مدلسازی و با نتایج آزمایشگاهی کالیبره شده است. چیدمان دو ورق پشت‌بند در بالا و پایین تیر همراه با ورق سخت‌کننده جان تیر و جان ستون به‌گونه‌ای است که با عملکرد خرپایی آنها ناحیه صلبی ایجاد شده که مفصل پلاستیک در تیر ایجاد می‌کند. قطعات خود اتصال نمی‌شکنند، تمرکز جوش در اتصال پایین بوده و جوش در حین بارگذاری آسیب نمی‌بیند و چشمه اتصال از پلاستیک شدن حفظ می‌شود. در این تحقیق اثر هر یک از ورقهای پشت‌بند در بالا و پایین اتصال و جان تیر به‌وسیله برداشتن مورد مطالعه قرار گرفته است. برای بررسی، هر یک از ورقها برداشته شده و تحت اتصال جدیدی مورد بارگذاری قرار گرفته است. نتایج نشان می‌دهد که با برداشتن ورقهای پشت‌بند، با وجود اینکه هنوز مفصل در تیر ایجاد می‌شود، لیکن تمرکز تنش در جوش بالا رفته و خود اتصال در آستانه خرابی قرار می‌گیرد. به‌علاوه چشمه اتصال دچار چرخش پلاستیک می‌شود. با برداشتن سخت‌کننده جان تیر، مفصل پلاستیک دقیقاً در محل اتصال ایجاد شده و آن را در آستانه خرابی قرار می‌دهد
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Parametric Design and Manufacturing of Precision Forging Dies of Idler Gear of PEUGEOT 405 using CAD/CAM
چکیده انگلیسی مقاله Design and manufacturing of spur idler gears of gearbox by means of traditional methods, involves too many times of trial and error and consequently spending too much time and money. Utilizing new technologies such as CAD/CAM will increase productivity and flexibility of the process (PDP). In this paper, different parameters and characteristics of the parametric design process of the spure idler gear using CAD/CAM have been discussed and a method for parametric design has been presented. Using this method, design of parts of the same group can be done within the shortest time and by inputing parameters for any part, a typical design can be achieved. Due to the comlex contours and high accuracy requirements of the gear theeth, gear manufacturing is highly specialized, demanding much machining time and therefore is costly. Material wastage is also another problem in these process. In recent years, there has been increased interest in the production of gears by precision forging. Precision forging enables gear teeth to be manufactured to net or near-net tolerances. Resulting in significant savings in raw material and production time compared with conventional cutting methods. In contrast, precision gear forging is associated with problems related to die design, preform volume and geometry, tooth dimensional accuracy, load and energy prediction, ejection problem and finally tool life. These are also reviewed in this paper. Finally, designed dies for manufacturing a typical spur idler gear, analysed by “Super Forge” software.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله CAD/CAM, Idler Gear., Parametric Design, Precision Forging

نویسندگان مقاله محمود یحیایی |
دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی (Khajeh nasir toosi university of technology)

سید رامین اسعد سجادی | seyed ramin asad sajjadi
دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی (Khajeh nasir toosi university of technology)


نشانی اینترنتی http://mcej.modares.ac.ir/article_1709_4bbcdb04a87dd8c098883e0d90ea52f8.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1242/article-1242-225708.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات